dc.contributor.advisor | Ay, Nuran | |
dc.contributor.author | Tetik, Dilek | |
dc.date.accessioned | 2014-11-12T11:11:09Z | |
dc.date.available | 2014-11-12T11:11:09Z | |
dc.date.issued | 1999 | |
dc.identifier.uri | | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11421/6404 | |
dc.description | Tez (doktora) - Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.description | Anadolu Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Sivil Havacılık Anabilim Dalı | en_US |
dc.description | Kayıt no: 142046 | en_US |
dc.description.abstract | Bu çalışmada, 2024-T3 alüminyum alaşımının gerçek uçuş şartlarına yakın koşullarda yorulma davranışının belirlenmesi amacıyla sabit ve simüle edilmiş değişken genlikli yükler altında yorulma deneyleri yapılmıştır. Simüle edilmiş değişken genlikli deneylerde R=0,1 oranında, her 5000, 2500, 1200 çevrimde 100 çevrim blok aşırı yük uygulanmıştır. R=0,5 oranında ise her 500, 250 çevrimde 50 çevrim blok aşırı yük uygulanmıştır. Karşılaştırmak amacıyla aynı alüminyum alaşımının yorulma davranışı iki değişik yük oranında (R=0,1 ve R=0,5) sabit genlikli yük altında incelenmiştir. Değişik periyotlarda uygulanan aşırı yük ile çatlak ilerleme hızının değişimi incelenmiştir. Deneyler numuneler kırılıncaya kadar devam ettirilmiş ve kırık yüzeylerde oluşan ve taramalı elektron mikroskobu ile belirlenen yorulma çizgileri yardımıyla mikro boyutta bölgesel olarak çatlak ilerleme hızı hesaplanmış ve çatlak ilerleme hızını bölgesel olarak etkileyen yapısal hatalar üzerinde incelemeler yapılmıştır. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Uçaklar -- Yapılar -- Yorulma | en_US |
dc.title | 2024-T3 alüminyum alaşımının simüle edilmiş uçuş yükleri altında yorulma davranışı | en_US |
dc.type | doctoralThesis | en_US |
dc.contributor.department | Fen Bilimleri Enstitüsü | en_US |
dc.identifier.startpage | XIV, 123 y. : resim. | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |