Birbirine yakın paralel pistlerde RNP uçuş prosedürlerinin CBS yöntemine dayalı tasarımı
Özet
Hava taşımacılığında talebin sürekli olarak artış göstermesi, hava sahası ve prosedür tasarımının en iyi şekilde yapılması gerekliliğini ortaya koymaktadır. Seyrüsefer sistem doğruluğu, direkt rota, rota muhafaza doğruluğu gibi operasyonel verimliliği arttıracak gereksinimler, Gerekli Seyrüsefer Performansı (RNP) kavramını ortaya çıkarmaktadır. RNP, belirli bir hava sahası içindeki operasyonlar için gerekli seyrüsefer performans doğruluğunu ifade etmektedir. Bu çalışmada, RNP sayesinde İstanbul Atatürk Havalimanı'ndaki 36R-36L paralel pistlerinin eş zamanlı kullanımı amaçlanmış ve 36R pistine ILS, 36L pistine RNP 0.15 yaklaşma ve pas geçme prosedürlerinin Coğrafi Bilgi Sistemlerine (CBS) dayalı tasarımı yapılmıştır. Bununla birlikte; çalışma alanının 2005 yılına göre engelleri güncellenerek sayısal arazi modeli oluşturulmuş, 36R ve 36L pistleri için son yaklaşma ve pas geçme yüzeylerinin engel değerlendirme analizi gerçekleştirilmiştir.
Bağlantı
https://hdl.handle.net/11421/6435
Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [48]