Turbofan motorlarının elitizmli genetik algoritma yöntemiyle optimizasyonu
Özet
Bu tezde, yüksek bypasslı turbofan motorlarının farklı uçuş koşulları ve tasarım şartlarında özgül yakıt sarfiyatını minimize edecek uçak motor tasarım parametre değerleri elitizmli genetik algoritma yöntemiyle analiz edilmiştir. Optimizasyon probleminin çözülmesi için özgül yakıt sarfiyatını minimize edecek iki adet yazılım MATLAB programlama dilinde geliştirilmiştir. Optimizasyon yaklaşımının ana hattını elitizm tabanlı genetik algoritma ve turbofan motorlarının parametrik çevrim analizleri oluşturmuştur. Giriş değişkenleri olarak fan sıkıştırma oranı (pf), bypass oranı (a) ve kompresör sıkıştırma oranı (pc) alınmıştır. Geliştirilen yazılımların, 1.2£pf£2, 10£pc£35, 2£a£10 ve uçuş Mach sayısı £0.8 değerlerinde optimizasyon problemlerini başarıyla çözebildiği görülmüştür.
Bağlantı
https://hdl.handle.net/11421/6444
Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [31]