Bir Şirket Grubuna Bağlı Olan ve Olmayan Firmaların Çok Boyutlu İstatistiksel Teknikler Kullanılarak Finansal Açıdan Değerlendirilmesi
Abstract
Son yıllarda finans literatüründe, özellikle gelişmekte olan piyasalarda görülen şirket gruplarına bağlı firmaların, herhangi bir gruba bağlı olmayan firmalara kıyasla sahip olduğu avantajlar ve dezavantajlar geniş çapta araştırılmakla birlikte, elde edilen sonuçlarda bir fikir birliği yoktur. Bu makalenin amacı, çok boyutlu istatistiksel teknikleri kullanarak, İMKB’de kayıtlı, bir şirket grubuna bağlı olan ve olmayan Türk reel sektör firmaları arasındaki farklılıkları saptamakta kullanılan finansal karakteristikleri belirlemek ve bu finansal karakteristiklere etki eden faktörleri tespit etmektir. Bu analizlerin yanında, firmaların bir şirket grubuna bağlı olup olmamalarına göre firma piyasa değerinin nasıl değiştiği de çalışmada incelenmektedir. In recent years, the advantages and disadvantages of affiliated firms, especially seen in developing markets, in comparison with unaffiliated firms have been widely studied in finance literature; however, there is no consensus in obtained results. The aim of this paper is to specify the financial characteristics that are used to determine the differences between Turkish affiliated and unaffiliated real sector firms registered in Istanbul Stock Exchange (ISE), and to determine the factors that affect those financial characteristics by using multivariate statistical techniques. In addition to those analysis, it will be investigated how the values of business and non business group firms change in accordance with their status, whether they belong a business group or not.
Source
Anadolu Üniversitesi Bilim ve Teknoloji Dergisi A - Uygulamalı Bilimler ve MühendislikCollections
- Cilt.07 Sayı.1 [24]