İlköğretim okullarında beden eğitimi dersi verimliliğinde okul yöneticilerinin önemi ve okul yöneticileri üzerine bir araştırma : (Eskişehir il örneği)
Abstract
Bu araştırmanın amacı, ilköğretim okul yöneticilerinin görüşlerine dayalı olarak ilköğretim okullarında beden eğitimi dersi verimliliğinde okul yöneticilerinin önemini ortaya koymaktır. Araştırma tarama modelinde yapılmıştır. Araştırmanın örneklemini 1999-2000 öğretim yılında Eskişehir il merkezinde yer alan ve kadrolarında beden eğitimi öğretmeni bulunan 62 ilköğretim okulu yöneticilerinden oluşmuştur. Araştırma verilerinin toplanması için anket formu geliştirilmiştir. Verilerin analizinde frekans sayımı ve yüzdelerinden yararlanılmıştır. Araştırma giriş, materyal ve yöntem, bulgular, tartışma ve sonuç olmak üzere dört bölümden oluşmaktadır. Araştırmanın giriş bölümünde kuramsal bilgilere yer verilmiştir. Materyal ve yöntem bölümünde araştırmanın yapılan çalışmaların açıklanmasına ilişkin bilgilere yer verilmiş, elde edilen veriler ise bulgular bölümünde toplanmıştır. Tartışma ve sonuç bölümünde ise, araştırmada elde edilen bulgular ışığında tartışma ortaya konmuş ve kişisel bir sonuç çıkarılmıştır. Araştırmanın sonucunda, ilköğretim müdürlerinin, beden eğitimi dersine önem verdikleri ve bu anlamda beden eğitimi öğretmeninden büyük beklenti içinde oldukları ve bu dersin verimliliğinde yönetici davranışlarının önemli rol oynadığını ortaya koyan bulgular elde edilmiş; çocuğun ilköğretimde önemli bir öğretim süreci geçirebilmesi için ilgililere ışık tutacak kimi öneriler getirilmiştir.
Collections
- Tez Koleksiyonu [68]