Browsing Sayı: 21 by Issue Date
Now showing items 1-15 of 15
-
Kurumsal Sosyal Sorumluluk: İşletmelerde Paydaş Beklentilerinin Karşılanmasında Yeni Fırsatlar ve Tuzaklar
(Anadolu Üniversitesi, 2005)Oldukça köklü bir geçmişe sahip olan kurumsal sosyal sorumluluk, bugün değişen dengeler ve değerler nedeniyle tekrar sorgulanıyor. Kimilerine göre işletmelerin vizyonlarından başlayıp tüm faaliyetlerine değin işlemesi ... -
Kapitalizmin Günah Keçisi: IKEA
(Anadolu Üniversitesi, 2005)IKEA firması pek çok yerde kapitalizmin önemli bir ikonu olarak tasvir edilir. Bu çalışmada firmanın önemli reklamlarından biri olarak kabul edilen "lamba" isimli televizyon reklamı incelenmiş, IKEA 'nın gerçekten gereksiz ... -
Kültürleme Kavramı ve Televizyon
(Anadolu Üniversitesi, 2005)Farklı düşünürler, araştırmacılar, antropologlar tarafından, çeşitli şekillerde tanımlanan kültür kavramının özelliklerinden biri, kuşaklar arasında aktarılan bilgi birikimi ve bütünleşmiş davranış örüntüleri olarak ... -
Televizyonun Yarattığı Etkinin Nedeni: Anlık Etkili Görüntü
(Anadolu Üniversitesi, 2005)Turetzky televizyonun insan için ne anlam ifade ettiğini ve bu aracın insanlar üzerindeki etkilerini sorgulayabilmek için Anlık-Etkili Görüntü (İmpulse Image) kavramından yola çıkarak sonuca gitmeyi amaçlamıştır. Anlık-Etkili ... -
İnternete Dayalı Halkla İlişkiler Eğitimi
(Anadolu Üniversitesi, 2005) -
Marka Yapılandırma Aracı Olarak Halkla İlişkilerin Gücü
(Anadolu Üniversitesi, 2005)Halkla ilişkilerin marka yaratmaktaki gücü diğer pazarlama disiplinleri ve reklam gibi dikkat çekici bulunmamıştır. Ama gelişen teknolojiyle birlikte ürünler arasında pek de belirgin farklar kalmamıştır. Buna paralel olarak. ... -
Çağımız Sinemasında Postmodernizmin Yansımaları: Jorge Luis Borges ve Terry Gilliam
(Anadolu Üniversitesi, 2005)Günümüzün popüler kavramlarından biri olan postmodernizm son yıllarda üzerinde en çok tartışılan konulardan birisidir. Bu kavram sanattan bilime kadar birçok alanda kullanılmaktadır. Tüm sanat dallarında olduğu gibi sinema ... -
İletişim Teknolojisinin Uluslararası Sorunu: İnternette Çoçukların Cinsel İstismarı
(Anadolu Üniversitesi, 2005)İletişim çağının önemli bir teknolojisi olan İnternet, bilgi, eğitim, kültür, eğlence ve katılımcılıkta çocuklarımız için hem bir umut, hem de endişe verici bir araçtır. İnternet ’in endişe verici olması, faydalarının ... -
Türkiye’de Pazarlama, Reklâmcılık ve Medya Alanlarında Sıklıkla Kullanılan Sosyo Ekonomik Statü Ölçekleri
(Anadolu Üniversitesi, 2005) -
Küreselleşme Sürecinin Türkiye’deki Film Dağıtımına Etkileri
(Anadolu Üniversitesi, 2005)Bu çalışmanın amacını, küreselleşme sürecinin Türkiye’deki sinema sektöründeki film dağıtımına etkileri oluşturmaktadır. Bunun için 2001, 2002 ve 2003 yılları göz önünde bulundurularak Türkiye sinema sektöründeki film ... -
Tv Dizileri ve Kültürel İletilerin Yayılma Süreci Türk Televizyon Tarihinde Bir Fenomen: Bizimkiler Dizisi
(Anadolu Üniversitesi, 2005) -
Televizyonda İzleyici Ulaşımı, Seçimi ve Beğenisi Modelleri
(Anadolu Üniversitesi, 2005)İzleyiciler pasif alıcılar değildir. Gönderilen mesajlara tepki vermektedirler ve medya içeriklerini ihtiyaçlarını tatmin etmek için seçmektedirler. Yayıncılar üç temel bilgiye ihtiyaç duymaktadırlar. Bunlar İzleyici hacmi, ... -
11 Eylül Saldırısının Türkiye Yazılı Basınındaki Sunumu
(Anadolu Üniversitesi, 2005)ABD’ye karşı gerçekleştirilen "11 Eylül" saldırısının Türkiye’deki yazılı basın ortamındaki temsiliyeti bu çalışmanın konusunu oluşturmaktadır. Yazılı basını temsilen seçilen Cumhuriyet, Evrensel, Milliyet, Türkiye, Yeni ... -
Popüler Kültür ve Sporun Endüstrileşme Süreci
(Anadolu Üniversitesi, 2005)Bu çalışma popüler kültür kavramının spor içerisinde kendini nasıl oluşturduğunu ortaya çıkarma ve bu bağlamda sporun endüstrileşme sürecini incelemeyi temel amaç olarak belirlemiştir. Çalışmanın amacına ulaşabilmek için ... -
Küreselleşme, İletişim ve Normatif Kavramlaştırma Süreci
(Anadolu Üniversitesi, 2005)Günümüzde ülkeler arasındaki yoğun etkileşimin odağında yer alan uluslararası iletişim alanının düzenlenmesi karmaşık bir karşılıklı ilişkiler ağı içinde sıkışıp kalmış olan toplumlar açısından vazgeçilmez bir zorunluluk ...