Gelişmiş Arama

Toplam kayıt 27, listelenen: 21-27

    • Andre Bazin’de ‘Alan Derinliği’ ve ‘Gerçeklik’ İlişkisi Üzerine 

      Güzel, A. Cem (Anadolu Üniversitesi, 1999)
      Bu yazıda amaçlanan, Toland ve Welles’in kurucusu oldukları ‘Alan derinliği sineması’na onu en iyi tınlayan ve bizzat savunucusu olmayı üstlenen, II, Dünya Savaşı sonrası sinema düşünürlerinden en önemlisi olduğuna inandığımız ...
    • Dünyada ve Türkiye’de Televizyon Yayıncılığının Gelişimi: Geleceğe İlişkin Düşünceler 

      Ünlüer, A. Oğuz (Anadolu Üniversitesi, 1999)
      Etkili bir toplumsal iletişim aracı olma özelliği taşıyan televizyon günümüzde ilgi sınırlarım toplumsalın ötesine genişleterek “küreselleşme” olgusunun uluslararası taşıyıcısı / yayıcısı konumuna ulaşmıştır. Tecimsel ...
    • Türk Filmlerinde Kahramanlar Konuşuyor 

      Uluyağcı, Canan (Anadolu Üniversitesi, 1999)
      İletişimin gerçekleşebilmesinin en önemli koşullarından biri kuşkusuz “dil” dir. İletişim eyleminde kim neyi, nasıl, kime aktarıyor, aktarılan nasıl algılanıyor, nasıl yorumlanıyor sorularına yanıt aranır. Kuşkusuz bu yanıt ...
    • Alman Sinemasının Büyük İsmi Reiner Werner Fassbinder 1945-1982 

      Kafalı, Nadi (Anadolu Üniversitesi, 1999)
      Bu makalenin yazılış amacı, Reiner Werner Fassbinder’in sinema kişiliğinin ortaya çıkarılması için bir ön çalışma olmasının yanı sıra, içinde yaşadığı Alman toplumunun da yabancılara uyguladığı ayrımcı politikaları, yabancı ...
    • Televizyon Göstergebilimi 

      Parsa, Seyide (Anadolu Üniversitesi, 1999)
      Çalışmada, iletişimi “Anlamların Üretimi ve Değişimi”, iletişim araştırmasını da “Metin ve Kültür Araştırması” olarak gören yaklaşım temel alınarak, önce göstergebilim kavramı tarihsel bir süreç içinde değişik düşünürlerin ...
    • Belgeselde Gözlem Yönteminin Anatomisi 

      Mükerrem, Zahur (Anadolu Üniversitesi, 1999)
      Herhangi bir sanat dalının incelenip, öğrenilmesinde en önemli öge, sanatsal düşünme sisteminde söz konusu sanatın diğer sanatlardan ayrımını sağlayan estetik niteliklerin özgünlüğünü, eşsizliğidir. Bu bakımdan Belgesel ...
    • Ayna Yapı: 8 1/2 ve Tango Dansı 

      Büker, Seçil (Anadolu Üniversitesi, 1999)
      8 1/2 ve Tango Dansı’nı “ayna yapı” açısından irdeleyen yazı, filmler arasındaki ayrımı ortaya çıkartmayı amaçlıyor. 8 1/2 izlediğimiz filmin çekimi üzerine, Tango Dansı ise izlediğimiz filmin yaratım süreci üzerine. ...