Türkiye'de mesleki eğitimin yeniden yapılanması
Abstract
Mesleki eğitim, işlerin gerektirdiği nitelikler ile bireysel yeteneklerin uyumlaştırılması sürecidir. Mesleki eğitim sadece çalışanların değil, işletmelerin ve tüm ekonominin başarısında büyük önem taşımaktadır. Ekonomik ve teknik gelişmeler nitelikli eleman ihtiyacını sürekli artırmaktadır. Bu ihtiyaca cevap verebilecek sistem ise mesleki eğitimdir. Mesleki eğitim nitelik kazandırmaya yoluyla istihdamı artırırken, nitelik artırma yani hizmet içi eğitim yoluyla da çalışanların verimlilik düzeyini yükseltmektedir. Ülkemizde mesleki eğitim kamu çabaları ile verilmektedir. Oysa sistemin başarısı işçi, işveren ve devlet kesimlerinin yeterli düzeydeki işbirliğine bağlıdır. Mesleki eğitimin etkinliğinin artırılması ve Batı standartlarına uyum sağlanması amacıyla yeniden yapılanması çalışmamızın temel konusunu oluşturmaktadır. Bu kapsamda birinci bölümde, mesleki eğitim hakkında çeşitli bilgilere yer verilerek ülkemizdeki mesleki eğitimin çerçevesi sunulmuştur. İkinci bölümde ise mesleki eğitimi etkileyen çeşitli faktörler ve uygulamadaki aksaklıklar nedenleriyle ortaya konulmuştur. Ülkemizde mesleki eğitimin yeniden yapılanması gereği ve yapılanma süreci yine bu bölümde ele alınmıştır.
Collections
- Tez Koleksiyonu [69]