Kurumsal kimlik web sitelerinin etkileşim boyutları açısından çözümlenmesi
Özet
İnternetin, kullanım alanı en yaygın olan bileşeni web siteleridir. Bu sanal ortam, bilginin dolaşım ve paylaşımı, eğlence, pazarlama, alış-veriş yapma vb. amacıyla; hem tüketiciler hem de üreticiler tarafından giderek daha çok ve daha sık kullanılmaktadır. İnternetin, öteki medyaya olan en önemli üstünlüğü, etkileşim özelliğidir. Web, sunduğu etkileşim olanağı nedeniyle; hem reklam, halkla ilişkiler, doğrudan pazarlama, kişisel satış gibi pazarlama iletişim faaliyetleri; hem de kurumsal kimlik ve imaj oluşturmak ya da pekiştirrnek amacıyla kullanılmaktadır. Bu araştırma, web sitelerinin etkileşim düzeylerinin belirlenmesi ile ilgilidir. Çalışma evreni olarak, Türkiye'deki ürün, hizmet ve ürün artı hizmet pazarlayan kurumların, kurumsal kimlik web siteleri seçilmiştir. Toplam 30 site, ilgili literatür taranarak tespit edilen etkileşimin beş boyutunu (kullanıcı kontrolü, tepki verebilme, bağlantı kurabilme, kişiye özel olma ve eğlenceli olma) oluşturan özellikler açısından incelenmiştir. Sitelerin 15 tanesi hizmet, 11 tanesi ürün, dört tanesi ise ürün artı hizmet tesidir. Yöntem olarak içerik çözümlemesi kullanılmıştır. Seçilen sitelerde, anılan beş boyutla ilgili yaklaşık 50 özelliğin varlığına ya da yokluğuna bakılmıştır. İncelenen web sitelerinde; etkileşimin en çok olduğu boyut, eğlenceli olma boyutudur. En az etkileşim özelliğine sahip olunanı ise tepki verebilme boyutudur. En çok etkileşim özelliğine sahip olan site grubu hizmet artı ürün grubu; en az özelliğe sahip olan ise ürün grubu olarak bulunmuştur.
Bağlantı
https://hdl.handle.net/11421/7823
Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [59]