Başlangıcından günümüze radyo ve radyo reklamcılığı, Türkiye'de yerel radyo istasyonlarının reklam aracı olarak kullanılışı, sorunları ve model önerisi
Özet
En eski kitle iletişim aracı olarak radyo değişen medya yapılanmasında hala önemli bir yere sahiptir. Bu etkisine karşın radyo şimdiye kadar teknik, programcılık ve hukuki yönlü olarak incelenmiş reklam aracı olma yönü hep geri plana itilmiştir. Bu sebeple çalışmanın Birinci Bölümünde radyonun reklam aracı olarak kullanımı radyo yayıncılığının başladığı yıllardan başlayarak günümüze dek incelenmiştir. İkinci Bölümde reklam aracı olarak radyo istasyonlarının yönetim, teknik, program, yayın akışı, reklam ve promosyon faaliyetleri ve reklam bölümlerinin yapısına göre özellikleri incelenmiştir. Üçüncü Bölüm radyo reklamlarının hazırlanması, kaydedilmesi ve medya planlaması doğrultusunda yayını na kadar geçen aşamaları değerlendirilmiştir. 1994 yılında itibaren özel radyoculukla birlikte sayısı da artan yerel radyolar, RTÜK kayıtlarına göre toplam radyo sayısının yaklaşık yüzde 90'ını (yüzde 87,9) oluşturmaktadır. Bu yüksek orana karşılık yerel radyoların reklam potansiyellerini etkin bir şekilde ortaya koydukları ve örgütsel yapılandırma içine girdiklerini söylemek mümkün değildir. Bu sadece yerel radyoların çözebilecekleri bir sorun olarak değerlendirilmemelidir. Türkiye'de yerel radyo dışında genel radyo yayıncılığının çözmesi gereken sorunlar vardır. Bu sorunların çözülmesi yerel radyonun reklam gücüne olumlu yansıyacak ve reklam aracı olarak etkin bir yapıya kavuşabilecektir. Tezin uygulama bölümü olan Dördüncü Bölümde, Türkiye'de yerel radyoların mevcut durumları incelenmiş ve reklam alma ve yayınlama sürecinin işleyişi reklam verenler ve aracıların (reklam ajansıarı, radyo reklam ajansıarı ve medya şirketleri) bakış açılarıyla değerlendirilmiş ve model önerilmiştir.
Bağlantı
https://hdl.handle.net/11421/7824
Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [35]
İlgili Öğeler
Başlık, yazar, küratör ve konuya göre gösterilen ilgili öğeler.
-
TRT radyo prodüktörlerinin Türkiye'de kamusal radyo programcılığı ve popüler radyo programcılığı
Birsen, Özgül; Kayador, Vakur (2011)Bu çalışmada, TRT radyo prodüktörlerinin, TRT geleneği olan klasik radyo yayıncılığı/ programcılığı ile günümüz popüler radyo yayıncılığı/programcılığına ilişkin görüşleri değerlendirilmiştir. Bu amaç doğrultusunda TRT ... -
Radyo Televizyon Yayıncılığında Küreselleşme ve Ulusal Yayıncılık Üzerindeki Etkileri
Ünlüer, Oğuz Ayhan (2005)Uluslararası kitle iletişiminin gelişmekte olan ülkeler aleyhine olduğu savunulan işleyişi ilk olarak 1970 'li yıllarda çatışma konusu olmuştu. Gelişmekte olan ülkelerin dengesiz haber akışını düzeltmeye yönelik girişimleri ... -
Sayısal çağda sayısal radyo yayıncılığı: Sayısal ses yayın (DAB) teknolojisi ve Türkiye'deki yansıması
Ataman, Özlem E. (2009)Türkiye, Avrupa Birliği’ne uyum süreci içinde pek çok yeni yasal düzenlemeleri yerine getirmektedir. Bu süreç içinde sayısal yayıncılık alanında da, düzenlemeler için girişimde bulunmuştur. 2014 yılında sayısal yayına geçme ...