Ülke orjini etkisi
Özet
Çağdaş pazarlama iletişimi anlayışı içerisinde, tüketici istek ve tercihleri önemli bir bilgi haline gelmiştir. Hedef kitleyi tanımak, ürünlerin ulusal ve uluslararası pazarlarda iletişimi ile satış ve pazarlama çalışmalarını etkilemektedir. Bu çalışmada, ülke ürünlerine, ürünlerin pazarlama faaliyetlerine ve ülke orijini kavramına yönelik olmak üzere tüketici tutum ve algılamaları üç kategoride belirlenmeye çalışılmıştır. Değerlendirilecek ülkeler, son tüketiciye ulaşan ürünler göz önüne alınarak seçilen ürün kategorilerinde Türkiye pazarına en çok ithalatı olan Almanya, İtalya ve Fransa ülkeleri olarak belirlenmiştir. Sonuçlara genel olarak bakıldığında her üç kategoride de Almanya'ya yönelik tutum ve algılamaların İtalya ve Fransa'ya oranla daha olumlu olduğu görülmektedir. İtalya ve Fransa için katılımcıların daha çok kararsız olarak değerlendirmelerini yaptıkları görülmektedir. Üç ülke içinde üç kategoride de tutumların olumsuz olmadığı sonucu ortaya çıkmıştır. Ancak katılımcılann çoğunluğunun bu ülkelerde üretilen ürünlere sahip olmaktan gurur duymayacakları da belirlenmiştir. Araştırmada ayrıca, katılımcıların cinsiyet ve gelir durumları ile araştırma kapsamındaki tutumlar arasında belirgin bir ilişki de saptanamamıştır. Ülke orijini etkisi Türkiye'de çok az çalışılmış bir konudur. Araştırmacıların bu konuya yoğunlaşması ile elde edilecek bilgiler firmalara pazarlama ve iletişim stratejilerini belirlemede yardımcı olacaktır.
Bağlantı
https://hdl.handle.net/11421/7831
Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [59]