Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorÖztürk, Mesude Canan
dc.contributor.authorBellitaş, Ersan
dc.date.accessioned2011-10-27T11:21:25Z
dc.date.available2011-10-27T11:21:25Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.uri
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/7853
dc.descriptionTez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesien_US
dc.descriptionAnadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Anabilim Dalıen_US
dc.descriptionKayıt no: 181945en_US
dc.description.abstractFragmanların reklamcılık yaratıcı stratejileri çerçevesinde nasıl bir yapısı olduğunu araştıran bu çalışma, Polay, Moriarty ve Belch’in duygusal çekicilik yaklaşımlarını, Stewart ve Furse, Shimp ve Baldwin’in yaratıcı yapım uygulamaları değişkenlerini değerlendirmiştir. Film reklamcılığında hedef kitle olarak izleyici ve ürün kategorisi olarak da film türü ilişkilerini gözden geçirmiş ve bir reklam aracı olarak fragmanı yeniden tanımlanıştır. 2002 ve 2009 yıllarında Türkiye’de gösterime giren Türk ve Amerikan filmlerinin fragmanlarında yer alan 19 duygusal çekicilik türü ve yoğunluklarının yanı sıra, aynı fragmanlarda kullanılan 32 yaratıcı yapım uygulaması değişkeni, filmlerin vizyon yılı ve film türleri odağında içerik analizi uygulanarak tespit edilmiş ve sonuçlar karşılaştırılmıştır. Sonuç olarak, Türk filmlerinde türler Amerikan filmlerine göre daha dar olarak tespit edilmiştir. Duygusal çekicilikler ve yaratıcı yapım uygulamaları Amerikan fragmanlarında daha yoğun ve daha çok kullanılmaktadır. Duygusal çekicilikler, yaratıcı yapım uygulamaları ve film türleri arasındaki ilişkiler Amerikan fragmanlarında daha anlamlıdır.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSinema -- Pazarlamaen_US
dc.subjectReklamcılık -- Psikolojik yönleren_US
dc.titleBir reklam aracı olarak fragman : Türk ve Amerikan filmlerinin fragmanlarında kullanılan duygusal çekiciliklerin ve yaratıcı yapım uygulamalarının karşılaştırılmasıen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.identifier.startpageXIII, 233 y. : resim + 1 CD-ROM.en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster