Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorÖztürk, Mesude Canan
dc.contributor.authorMohammed, Arzak
dc.date.accessioned2018-06-08T14:35:18Z
dc.date.available2018-06-08T14:35:18Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.uri
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/7891
dc.descriptionTez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesien_US
dc.descriptionAnadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Anabilim Dalıen_US
dc.descriptionKayıt no: 434731en_US
dc.description.abstractBirçok çalışma, medyanın (genel olarak ve spesifik olarak reklamcılık) uluslararası izleyicilerin kafasında kurduğu ve uyguladığı "güzellik efsanesi" nin etkilerini incelemiştir. Bu tez çalışmasında bu etkileri göz ardı etmememize rağmen, bu etkilerin AMB'ler (görünüm yönetimi davranışları) olarak adlandırılan sonuçlarına odaklanılmaktadır. Genç kadınlar, ilan edilen güzellik mitine ulaşmak için çok sayıda AMB'den geçerler. Bu davranışlardan bazıları her sabah okula makyaj yaparken veya çalışırken veya bir gün veya düğün için giyinmek ve / veya haftanın belirli günlerinde spor salonuna katılmak gibi bazen günlük eylemler olarak düşünülür. Öte yandan, diğer davranışlar yeme bozuklukları ve kozmetik ameliyatlar gibi kişinin görünümünde belirgin değişikliğe neden olabilir. Bu tez araştırması ile, iki ülkedeki AMB'leri incelemek için bir çalışma yapılmıştır: Türkiye ve Lübnan. Spesifik olarak, çalışma AMB'lerin dördünü incelerken; Makyaj ürünlerinin kullanımı, kilo vermenin bir yolu olarak egzersiz yapılması, düzensiz yeme davranışlarına uyum sağlama ve dördüncü yönü kozmetik ameliyatlara girmektedir. Katılımcılar, 18-28 yaş aralığındaki kadın üniversite öğrencilerinden oluşmaktadır. Genç kadınların (Türkiye ve Lübnan'da) güzellik kavramını gerçekleştirme derecesini ve bunun reklamcılığın uyguladığı güzellik standartlarından etkilenip etkilenmediğini incelemek üzere bir anket formu aracılığıyla anket çalışması yapılmaıştır. Başka bir deyişle, araştırmacı Türk genç kızlarının ve Lübnanlı genç kızların güzellik tanımlarını incelemekte ve akılda bulundurdukları tanımın reklamcılık ile sınırlı olup olmadığını incelemektedir. Bu tez çalışmasında kadın beden imajı ve sosyal karşılaştırma teorisi ve diğer birbiriyle ilişkili yönler de araştırılmaktadır. Böylece konuya daha fazla açıklama getirilmekte ve çalışma belirsiz duruma getirilmekten kaçınmaktadır.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectReklamcılıken_US
dc.subjectMakyajen_US
dc.subjectBeden imgesi, Kadınlardaen_US
dc.titleAppearance management behaviors as the consequences of the beauty standards enforced by advertising a study of Turkish and Lebanese female university studentsen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.identifier.startpageXIV, 120 yaprak : resim + 1 CD-ROM.en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster