Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorİspir, Nevzat Bilge
dc.contributor.authorGana, Abdelhamid, 1985-
dc.date.accessioned2019-06-12T12:50:59Z
dc.date.available2019-06-12T12:50:59Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.uri
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/7892
dc.descriptionTez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesien_US
dc.descriptionAnadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Anabilim Dalıen_US
dc.descriptionKayıt no: 434733en_US
dc.description.abstractİnternet, güçlü bir ticari potansiyele sahiptir. İnternetin bu ticari yönü, internet üzerinde reklamların yayınlanmasına yol açmıştır. Bu nedenle reklam pazarında, yeni medyanın paralel olarak gelişmesi nedeniyle bilgi tüketiminde de büyük bir gelişim görülmüştür. Yine de içinde bulunduğumuz yüzyıl, dünya genelinde insanların medya ve bilgileri tüketme biçiminde sürekli bir evrim dönemi niteliği taşımaktadır. Online reklam, reklamın gösterildiği sosyal medya platformları, web siteleri ve arama motorları gibi mecralar fark etmeksizin basit ve geniş bannerlar, skycrapperlar, pop up’lar, şeffaf flash ve pre-home gibi birkaç formatta gösterilmektedir. Literatür, kültürler arası farklılıkların genel olarak reklamın etkililiğinde ve özellikle online reklamda önemli bir faktör olduğunu göstermiştir. Bu şekilde bu çalışma, Türkiye ile Cezayir arasındaki kültürel boyutlar arasındaki farklılıkları ve ardından online reklama yönelik tutum ve inanışlar arasındaki farklılıkları keşfetmeye çalışmış ve kültürel boyutlar ile inançlar arasındaki ilişkiyi ele almıştır. Bu çalışma, bu yüzden betimsel yaklaşıma göre keşfedici bir araştırmadır. Çalışmada veriler online anket aracılığıyla toplanmıştır. Bu çalışmada Cezayirli ve Türk katılımcıların kültürel boyutlarla ilgili değerlendirmeleri ve düşünceleri arasındaki farklılıkları ve online reklama yönelik tutumları, sonra kültürel boyutlar ve tüketicilerin inanış ve tutumları arasındaki olası ilişkiyi görmek için sonuçların bir karşılaştırılması yapılmıştır. Sonuç olarak, Cezayir ve Türkiye arasında kültürel boyutlarda ve tüketicilerin tutumlarında bazı anlamlı farklılıkların olduğu bulunmuştur.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectInternet reklamcılığıen_US
dc.subjectInternet (Bilgisayar ağı) -- Pazarlamaen_US
dc.titleConsumer attitudes and beliefs towards online advertising within the cultural context a study on Algerian and Turkish university studentsen_US
dc.title.alternativeTüketicilerin kültürel bağlamda çevrimiçi reklamcılığa karşı tutum ve inançları : Cezayirli ve Türk öğrenciler üzerinde yapılan bir çalışma.en_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.identifier.startpageXIV, 96 yaprak : resim + 1 CD-ROM.en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster