Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.advisorİspir, Nevzat Bilge
dc.contributor.authorPolat, Ersin
dc.date.accessioned2018-08-14T11:18:34Z
dc.date.available2018-08-14T11:18:34Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.uri
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/7899
dc.descriptionTez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesien_US
dc.descriptionAnadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Anabilim Dalıen_US
dc.descriptionKayıt no: 481635en_US
dc.description.abstractSpor, etkinlik olmayı aşıp, bir alan olarak görülmeye başladığından beri giderek artan ve kemikleşen bir taraftar kitlesine sahip olmuştur. Bir alan olarak spor, bundan sonraki süreçte taraftarlarının yaşam dizgeleri içerisinde önemli bir yer tutmaya başlamıştır. Sponsorluk kavramının, bir markanın değerinin transferi olması anlamı bağlamında; geniş taraftar kitlesine sahip spor endüstrisi, sponsorluk hizmetleri için büyük önem arz etmektedir. Nitekim bir taraftar yalnızca gönül verdiği spor kulübünü değil aynı zamanda onun sponsorluğunu yaptığı firmayı da içselleştirmektedir. Bu içselleştirme ve özdeşleştirme ilişkisinden hareket eden çalışmanın odak noktasında; Beşiktaş, Fenerbahçe ve Galatasaray spor kulüplerinin basketbol takımları yer almaktadır. Takım-taraftarlık ve sponsorluk bağlantısının ele alındığı çalışmanın amacı; taraftar-kulüp arasındaki özdeşleşme durumu doğrultusunda, taraftarda oluşan imaj algısını ve satın alma niyetini sorular ve sorulardan oluşturulan grafikler ile ortaya koymaktır. Spor Taraftarları Özdeşleşme Ölçeği, Spor Taraftarı İmaj Ölçeği ve Satın Alma Niyeti Ölçeği ortalamalarının alındığı çalışmada elde edilen bulgulara, SPSS 22 (Statistical Package for Social Sciences) programı kullanılarak ulaşılmıştır. Oluşturulan anketlerde yer alan sorulara, her kesimden BJK, FB, GS taraftarları tarafından verilen cevaplardan oluşturulan grafikler yoluyla elde edilen bulgular doğrultusunda; taraftarların kulüplerinin sponsorluk hizmetlerinden memnun oldukları gözlemlenirken, Basketbol kulüplerine yapılan sponsorlukların, kulüp taraftarları nezdinde olumlu bir imaj oluşturma noktasında yeterince etkin olmadığı ayrıca sponsorluk faaliyetlerinin taraftarların satın alma tercihlerini doğrudan etkilemediği sonucuna ulaşılmıştır.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSpor -- Pazarlamaen_US
dc.subjectSpor -- Sponsorluken_US
dc.titleSpor taraftarlığı özdeşleşmesi ve basketbol takım isim sponsorluğu arasındaki ilişkien_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.identifier.startpageXII, 81 yaprak : resim + 1 CD-ROM.en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record