Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorÜnlü, İlhan
dc.contributor.authorYıldırım, Erhan
dc.date.accessioned2005-04-21T07:25:32Z
dc.date.available2005-04-21T07:25:32Z
dc.date.issued1989
dc.identifier.uri
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/7975
dc.descriptionTez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesien_US
dc.descriptionAnadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İktisat Anabilim Dalıen_US
dc.descriptionKayıt no: 7807en_US
dc.description.abstractTurizm son yıllarda Türkiye için önemi gittikçe artan bir olay ve faaliyet dalıdır. Ekonomik gelişme süreci içinde olan Türkiye'de her alanda görülen çok yönlü gelişme ve değişmelere paralel olarak turizm olayı da yaygınlaşmaktadır. Turizmin ülke genelinde geniş bir alana yayılmasına karşın; Türkiye, dünya turizminin büyük gelişmesine ayak uyduramamıştır. Sahip olduğu doğal, tarihsel ve kültürel zenginliklerini yeterince kullanamamıştır. Bütün bunlara bağlı olarakda, kendisini dünya kamuoyuna bir turizm ülkesi olarak kabul ettirememiştir. Bu sorunların değişik nedenleri vardır. Bu nedenlerden biriside, pazarlama ve tanıtım faaliyetlerindeki eksiklik ile yöneticilerin zihniyetidir. Turizm yöneticilerinin; turizmi diğer sektörlerden ayrı değerlendirip, kişisel tecrübenin, turisti kabule uygun bir politikayı uygulamanın yeterli olacağı düşüncesi, bu sorunların temelinde yatmaktadır. Oysa, ekonomik gerçekliğin baskısı altında turizm ekonomisinin de bir takım güçlükleri ortaya çıkmaya başlamıştır. Bu güçlüğün neticesinde; turizm de, turistin sosyolojik yapısını, seyahat geleneklerini, ihtiyaçlarını tanımak gereği ortaya çıkmıştır. Bu ihtiyaç artık farkedilmiş, bu yöndeki çalışmalar kısmi de olsa başlatılmıştır. Ancak; turizm de önemli bir kaynak olan turizm personeli ile turistlerle etkileşim kuracak olan tanıtmadaki en büyük kaynak durumundaki ülke halkını 'turizm' konusunda eğitmek, bilinçlendirmek gereği unutulmuştur. Yapılması gereken 'turizm bilincini' ülke halkına ve turizm personeline benimsetmektir. Böyle bir çalışmayı gerçekleştirmek için ise sosyal reklam kampanyalarına ihtiyaç vardır. Çünkü; turizm de iyi bir sosyal reklam kampanyası tatmin edici, rasyonel bir turizm faaliyetinin gerçekleştirilebilmesi için yerine getirilmesi gerekli bir çalışmadır. Hazırlanacak böyle bir çalışmanın, bilimsel temele oturtulabilmesi zordur. Bu açıdan da konuya temel oluşturabilmek için, turizm de genel kavramları, kampanya çerçevesini oluşturmada yardımcı öğeler olarak ele almak gerekir. Hazırlanan bu çalışma 'Turizm de Sosyal Reklam Kampanyaları'nı bu anlayış içerisinde incelemeyi amaçlamaktadır.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectTurizmen_US
dc.subjectPazarlamaen_US
dc.subjectTürkiye Tanıtma Vakfıen_US
dc.titleTurizmde tanıtım kampanyaları : TÜTAV örneğien_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.identifier.startpageX, 128 y.en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster