Türkiye'de bireysel bankacılık hizmetleri'nin ekonomik etkileri
Abstract
Sürekli olarak daha iyi ve daha uzun süre hizmet verebilme arayışı bankaları bireysel bankacılık hizmetlerine yöneltmiştir. Son yirmi yıllık dönemde bireysel bankacılık hizmetleri dünya da büyük önem kazanmıştır. Ancak ülkemizde bu hizmetlerin uygulanması son üç yıl içinde gerçekleşmeye başlamıştır. Bireysel Bankacılık Hizmetleri'nin büyük ölçüde yaygınlaşmasında yaşanan elektronik devrimin büyük etkisi olmuştur. Bireysel bankacılık pekçok hizmet çeşidinin bir ifadesidir. Bu hizmet çeşidinin başında tüketici kredileri gelmektedir. Tüketici kredileri ticari kredilerden farklı olarak bir mal ve hizmetin satın alımı için ya da herhangi bir ihtiyacın karşılanması için ticari aamaçlar dışında kullanılmak üzere bireylere verilmektedir. Doğrudan bireylere yönelik bir başka hizmet kredi kartı uygulamasıdır. Kredi kartları sayesinde kişiler yanlarında nakit taşımalarına gerek kalmaksızın ödeme yapmakta, mal ve hizmet bedellerinin ödenmesini bir süre geciktirebilmekte ve isterlerse ödenmesi gereken miktarın belli bir bölümünü kredi geri ödemesi olarak daha uzun vadede yapabilmektedir. Bankaların teknolojik gelişmelerden faydalanmaları ve elektronik sistemleri kullanmaları son yıllarda hızla artış göstermektedir. Elektronik bankacılığın bir ürünü olan Elektronik Fon Transfer Sistem'leri bankacılık işlemlerine büyük hız kazandırmıştır. Elektronik Fon Transferi fonların bir yerden başka bir yere çek, ödeme emri, banknot gibi fiziki olarak değil, modern haberleşme teknikleri ve bilgisayarların kullanılmasıyla çok kısa bir süre de ve kaydi olarak transfer edilmesidir. Elektronik Fon Transferi tek bir sistem değildir.Farklı sistemlerden oluşmuş sistemler bütünüdür. Elektronik Fon Transfer Sistemlerinde yer alan uygulamalar, Otomatik Vezne Makinalar, Satış Noktasından Elektronik Fon Transferi ve Ev/Ofis bankacılığıdır. Türkiye'de Bireysel Bankacılık Hizmetleri'nden Tüketici Kredileri, Kredi Kartları ve Otomatik Vezne Makinaları uygulanmaktadır. Ev/Ofis bankacılığı ise deneme aşamasında olup Telefon Bankacılığı şeklinde uygulanmaktadır. Bankalar bireylere yönelik olarak sundukları bu hizmetleri gelece kte artırma çabalarını sürdürmektedir.
Collections
- Tez Koleksiyonu [399]