Türk Bankacılığı'nda bilgi teknolojilerinin kullanımı ve Avrupa Birliği ile karşılaştırılması
Abstract
İnsanlar, eskiden beri varlıklarını güvendikleri yerlerde saklamak ihtiyacını duymuşlardır. Bu amaca hizmet ederken ekonomideki kaynak ve gelir dağılımını etkileyecek aracılık görevini de bankacılık sistemi yerine getirmektedir. Türk Bankacılığı'ndaki 1980'e kadar mevduat toplamaya yönelik kısıtlı sayıdaki ürünlerle müşterilerin tüm finansal ihtiyaçlarını karşılamaya çalışan sistemin; serbest faiz uygulaması, deregülasyon, globalizasyon gerçekleriyle perakende bankacılıkta kabukdeğişimi yaşanmıştır. Ekonomideki yeniden yapılanmanın yoğun bir şekilde yaşandığı bankalar, gerek dünyada gerekse Türkiye'de hizmetlerin kalitesini artırma yönünde sektöre dinamizm kazandırma nedeni olarak teknolojik yatırımlara hem neden hem sonuç olarak önemli bir pay ayırmışlardır. Bilgi teknolojileri gelişiminin bankacılık sektörüne süratle uyarlanmasıyla; kağıt-kalem kullanımı, bireylerin para ile fiziki teması mümkün olduğunca en aza indirilmekte. Bireysel bankacılık hizmetlerinin-ürünlerinin geliştirilmesi ve yaygınlaştırılması hedeflenerek; tüketici davranışları ve ticaret hayatına yenişekiller getirilmektedir. Çünkü sektör, hızla değişen iş ortamına, sattıkları ürünler, işlev gördükleri süreçler açısından hemen uyum sağlamak, çözümler bulmak durumundadır. Bu çözümler; banka şube mimarisinin yeniden yapılandırılması, self servis makineler, satış noktası terminalleri, ev-ofis bankacılığı sistemleri ve Internet bankacılığıdır. Türk Bankacılığı'ndaki bu yönelimler sonucunda; ulusal seviyede görülen bankacılık sektörü, globalleşmenin gerekliliği olan uluslararası bankacılığa entegre olabilme sürecinde ve gün geçtikçe uluslararası finans pazarında daha etkin bir şekilde yer almaktadır.
Collections
- Tez Koleksiyonu [155]