Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorYıldırım, Kemal
dc.contributor.authorÇarlıoğlu, Ayhan
dc.date.accessioned2015-10-12T10:57:02Z
dc.date.available2015-10-12T10:57:02Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.uri
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/8327
dc.descriptionTez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesien_US
dc.descriptionAnadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İktisat Anabilim Dalıen_US
dc.descriptionKayıt no: 190432en_US
dc.description.abstractBilgisayar ve iletişim teknolojilerindeki gelişmeler, iktisadi ve sosyal hayatımızı önemli ölçüde etkilemiştir. Bilgisayar kullanımının yaygınlaşması ile küçük ve ortam ölçekli işletmeler de (KOBİ) iş süreçlerini sayısal ortama taşıma fırsatını yakalamışlardır. Ticari faaliyetlerin gerçekleşebilmesi için her şeyden önce taraflar arasında arz ve talebin ifade edilebileceği etkin bir iletişim ortamına ihtiyaç vardır. Bilgi işlem teknolojilerinin ticari faaliyetler üzerindeki en önemli etkisi, ticaretteki fiziki ortam gereksinimini ortadan kaldırmasıdır. Kalkınmakta olan ülkelerde bulunan ve özellikle ihracat kapasitesi olan işletmelerin ilk olarak elektronik ticaretten nasıl fayda sağlayacaklarını değerlendirmeleri gerekmektedir. E-ticaretin KOBİ'lerin ihracatı üzerine etkilerinin inceleneceği bu çalışma, dört ana bölümden oluşmaktadır. Çalışmanın birinci bölümünde genelolarak e-ticaret kavramı ele alınacaktır. İkinci bölümde KOBİ'ler ve KOBİ'lerin İhracatına değinilecek, üçüncü bölümde Türkiye'nin bilgi işlem teknolojileri kullanım durumunun uluslar arası karşılaştırması yapılacaktır. Çalışmanın son bölümünde Türkiye' de bulunan imalatçı KOBİ'lerin elektronik ticaret ve e-pazaryerlerini kullanım düzeyleri konusunda yapılan araştırma çalışmasının sonuçları yorumlanacaktır. Bu bölümde aynca e-pazaryerleri üyeliklerinin KOBİ'lerin yurt içi ve yurt dışı satışlan üzerinde etkili olup olmadığını test eden hipotez sonuçlan değerlendirilecektir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectElektronik ticareten_US
dc.subjectKüçük işletmeleren_US
dc.subjectİhracat -- Türkiyeen_US
dc.titleElektronik ticaret ve KOBİlerin ihracatında e-ticaretin önemi, Türkiye örneğien_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.identifier.startpageXI, 108 y. + 1 CD-ROM.en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster