Finansal farkındalığın yatırımcı tercihlerine etkileri : özel bankacılık çalışanlarında finansal farkındalık üzerine bir araştırma
Abstract
Çalışmanın amacı finansal bilgiyle yatırım tercihleri arasındaki ilişkinin ortaya çıkarılmasıdır. Bu kapsamda yatırım ve yatırımcının tanımı; yatırım kararlarını etkileyen faktörler ortaya konulmuştur. Finansal, eğitim finansal tüketici ve yatırımcıların finansal ürün ve kavramlar hakkında bilgi ve anlayışlarını geliştirmelerini sağlayan bir süreçtir. Bu süreç ve bilgi, yönlendirme ve/veya objektif tavsiyelerle finansal risk ve fırsatları daha iyi fark edilmelerini sağlayacaktır. Finansal eğitim, aralarında örtüşmeler olsa da tüketici koruma konusundan farklı olarak görülmelidir. Tüketici koruma ve finansal eğitim birçok ortak amacı paylaşsa da, her birinin farklı yaklaşımları vardır. Hem finansal eğitim hem de tüketici korumanın tüketicilerin refahının korunması ve zararlardan korunmasını amaçlar. Finansal konularda bilgi sağlanması her ikisinde de ortaktır. Müşterilerin varlıklarının, kişilerin belirlediği risk ve beklentilerine göre özel olarak yönetilmesi özel bankacılık olarak adlandırılan hizmet türüdür. Bu hizmeti sunan banka çalışanları diğer banka çalışanlarına kıyasla daha niteliklidir. Bu nedenle adı geçen özel bankacılık çalışanlarının finansal farkındalıklarının yüksek olacağı varsayılmıştır. Çalışma finansal farkındalığın yatırımcı tercihlerine olası etkilerini özel bankacılık çalışanları örneğinde irdelemektedir. Bu kapsamda özel bankacılık çalışanlarının finansal farkındalık düzeyini belirlemeye yönelik bir anket uygulanmıştır. Anketin sonuçlarına göre özel bankacılık çalışanlarının finansal farkındalık düzeyleri beklenenin aksine geliştirilme ihtiyacı göstermektedir.
Collections
- Tez Koleksiyonu [399]