Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorAşkun, İnal Cem
dc.contributor.authorAvcı, Nabi
dc.date.accessioned2003-05-22T16:28:50Z
dc.date.available2003-05-22T16:28:50Z
dc.date.issued1986
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/8447
dc.descriptionTez (doktora) - Anadolu Üniversitesien_US
dc.descriptionAnadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İletişim Tasarımı ve Yönetimi Anabilim Dalıen_US
dc.descriptionKayıt no: 11932en_US
dc.description.abstractÜç ana bölüm'den oluşan bu çalışmanın birinci bölümündei iletişim kavramının tarihi gelişimi kısasa özetlendrkten sonra bellibaşlı iletişim kavram ve modelleri (Shannon Weaver, Berio, Schramm, Gerbner, Riley-Riley vb.), ağırlıklı olarak süreç kavramı bağlamında tartışılmaltadır. Yine birinci bölümde ele alınan bir başka konuda kitle toplumu tartışmaları ile iletişim araştırmaları arasındaki ilişkilerdir. Daha sonra, iletişim araştırmalarının bilimsel ilişki çevresi ve yeni bir bilimsel araştırma alanı olarak iletişim araştırmalarının geleceği sorunu gündeme getirilmektedir. İkinci Bölüm'de, İletişim Eğitimi ve Türkiye'deki Uygulama" başlığı altında,özellikle program geliştirme açısından iletişim eğitimi konusu tartışılmakta ve Türkiye'deki eğitim-öğretim programları eleştiriler bir yaklaşımla değerlendirilmektedir. Üçüncü Bölüm'de ise iletişim eğitim ve öğretimdeki yeni gelişmelerin ışığı altında bir model önerisi geliştirilmekte ve bu modelin Türkiye için uygulama koşutları araştırılmaktadır. Sonuç bölümünde, ele alınan konuların felsefi temelleri kısaca özetlenmekte ve iletişim araştırmalarının, yeni bir araştırma projesi olarak eleştirel bakış açısını yitirmemesi için gözönünde bulundurması gereken bazı önkoşullara dikkat çekilmektedir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİletişimen_US
dc.titleİletişim düşüncesinin gelişimi ve eğitim-öğretim boyutlarıyla bir model denemesien_US
dc.typedoctoralThesisen_US
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.identifier.startpage210 s.en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster