Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorOdabaşı, Yavuz
dc.contributor.authorÖz-Alp, Füsun
dc.date.accessioned2014-03-17T11:08:07Z
dc.date.available2014-03-17T11:08:07Z
dc.date.issued1987
dc.identifier.uri
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/8454
dc.descriptionTez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesien_US
dc.descriptionAnadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İletişim Tasarımı ve Yönetimi Anabilim Dalıen_US
dc.descriptionKayıt no: 7580en_US
dc.description.abstractGünümüzde üretici ve tüketici önem kazanmıştır. Artık bir üretici için malın tüketiciye sadece satmak yeterli değildir. Üretici, tüketiciye ihtiyaçlarını, isteklerini giderecek malı, istediği yer ve zamanda uygun kalite ve fiyat ile satmayı arzulamaktadır. Üretici tüketici için yaptığı çalışmaları, tüketiciye duyurmak istememektedir. Üretici ile tüketicinin arasındaki uzaklığın gittikçe arttığı günümüzde ikisinin arasındaki iletişimi tutundurma sağlanmaktadır. Tutundurma, üretici ile tüketici arasındaki bu iletişimi tutundurma araçları adı verilen reklam, kişisel satış, tanıtım ve satış geliştirme ile gerçekleştirmektedir. Reklam kitlesine ulaşabildiğinden, tutundurma araçları içinde ayrı bir yere sahiptir. Reklamın başarısı veya başarısızlığı üreticinin iletmek istediği bilgileri doğru kişilere, doğru zamanda ve doğru fiyatla ne kadar iyi ilettiğine bağlıdır. Diğer bir deyişle reklemın başarısı veya başarısızlığı tespit edilen reklam stratejisine bağlıdır. Bu çalışmanın amacı tutundurmada ayrı bir yeri olan reklam faaliyetlerinin başarılı olması için reklam stratejisinin tespit edilmesi ve doğru reklam stratejisi tesbitinde hangi çalışmaların yapılması gerektiğini belirtmektir. Yapılan çalışma dört bölümden meydana gelmiştir. Birinci bölümde genel olarak pazarlamadan bahsedilerek tutundurmanın pazarlama içindeki yeri belirtilmiştir. İkinci bölümde tutundurma faaliyetleri, araçları, tutundurmayı etkileyen faktörler incelenerek tutundurmanın ne olduğu açıklanmıştır. Üçüncü bölümde reklam stratejisi üzerinde durularak stratejiyi etkileyen faktörler strateji çeşitleri ve reklam stratejisi tesbitinde yapılması gerekli çalışmalar incelenmiştir. Dördüncü bölümde ise ülkemizdeki dayanıklı tüketim malları ve beyaz eşya sanayii ve iki büyük beyaz eşya üreticisi firmanın 1986 yılında radyo, televizyon ve basında beyaz eşya ile ilgili olarak yaptıkları reklamlar incelenmiştir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSatış geliştirmeen_US
dc.subjectReklamcılıken_US
dc.subjectDayanıklı tüketim mallarıen_US
dc.titleTutundurmada reklam stratejisi tesbiti dayanıklı tüketim malları uygulamasıen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.identifier.startpageIX, 164 s.en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster