Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorOdabaşı, Yavuz
dc.contributor.authorŞermet, Selma
dc.date.accessioned2014-03-17T10:26:53Z
dc.date.available2014-03-17T10:26:53Z
dc.date.issued1989
dc.identifier.uri
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/8459
dc.descriptionTez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesien_US
dc.descriptionAnadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İletişim Tasarımı ve Yönetimi Anabilim Dalıen_US
dc.descriptionKayıt no: 6721en_US
dc.description.abstractBu çalışmada, aldatıcı reklamların yapısı, özellikleri ve düzeylenmesi incelenmiştir. Altı bölümden oluşan çalışmanın 1. bölümünde reklamın tanımı ve işlevleri ile reklama yönelik görüşler üzerinde durulmuştur. 2. bölümde aldatıcı reklamları belirlemede ölçütler, 3. bölümde ise altatıcı reklam kapsamına giren başlıca durumlar açıklanmıştır. Daha sonra Türkiye'de ve bazı yabancı ülkelerde aldatıcı reklamların denetimi ve düzenlenmesi üzerinde durulmuştur. Son bölümde ise konuyla ilgili olarak demonstrasyon yapılan bir televizyon reklamı incelenmiştir. Çalışma sonucunda, Türkiye'de aldatıcı reklamları belirlemek için subjektif kriterlerin açık ve kesin olarak belirlenmediği görülmüştür. Reklamlar ve Reklamcıların uymak zorunda oldukları bazı kurallar ve düzenlemeler ülkemizde de vardır. Ancak, hangi reklamların aldatıcı sayılacağını belirlemek konusunda yapılan düzenlemeler yetersizdir. Bu konuda gelişmiş ülkelerdeki düzenlemeler yakından izlenmeli ve gerekli uygulamalar en kısa sürede ülkemize adapte edilmelidir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectAldatıcı reklamlaren_US
dc.titleAldatıcı reklamların yapısı, özellikleri ve denetlenmesien_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.identifier.startpageVI, 128 y.en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster