Uluslararası pazarlamada tutundurma kararları : Coca-Cola örneği
Abstract
Günümüzde, uluslararası pazarlama yapan firmaların faaliyetlerini incelediğimizde, firmaların uluslararası pazarlarda etkinlik sağlayabilmeleri için modern pazarlama anlayışını benimseyip uygulamaları gerekmektedir. Çünkü, faaliyetlerin sürdürüleceği yurtdışı pazarlar, yurtiçi pazarlardan çok farklı özellikler taşımaktadır. Bu farklılıklar, değişik müşteri grupları, değişik rekabet modelleri vb. şekillerde ortaya çıkmaktadır. Rekabetin çok yoğun ve değişken olduğu uluslararası pazarlarda, uluslararası pazarlama faaliyetlerinin giderek yoğunlaşması sonucunda, uluslararası pazarlama araştırmaları, stratejileri ve karması elemanları daha da önem kazanmakta ve konuya bilimsel açıdan yaklaşılması gerekmektedir. Sunulan tezde konu değişik açılardan ele alınıp, günümüz uluslararası pazarlama anlayışı açısından geçerlilikleri incelenmektedir. Yabancı pazarlara girmek niyetinde olan ve halen uluslararası pazarlarlamacılar için, uluslararası pazarlamada tutundurma kararları büyük önem taşımaktadır. Tutundurma kararlarının, planlama ve uygulama aşamasında faaliyetlerinin kapsamını pazar payını genişletmek, satışları arttırmak be olumlu firma ve marka imajı oluşturmak biçiminde değerlendirmek mümkündür. Bu temel bilgiler ışığında Türkiye meşrubat pazarında faaliyet gösteren Coca-Cola Corparation Türkiye Şubesi, pazarlama karması elemanları açısından ve özellikle tutundurma kararları açısından incelenmiştir.
Collections
- Tez Koleksiyonu [137]