Okuma alışkanlığı ile kitap yayımcılığının kültürel iletişim ve teknolojisine bağlı sorunları karşısında Türkiye koşulları temelinde bir model önerisi
Abstract
Bu araştırma, okuma alışkanlığının geliştirilmesini sağlamak bağlamında, Türk toplumundaki okumaya ve kitaba yönelik yaşanan sorunların nedenleri üzerinde durarak çözüm önerileri geliştirmeyi amaçlamaktadır. Bu amaçla okumanın iletişim, kültürel iletişim, eğitim-öğretim boyutları üzerinde durulmaktadır. Araştırmanın birinci bölümünde, okuma ve okuma alışkanlığı kavramları, türleri, etkinlik boyutları, kültürel ve toplumsal yönleri incelenmektedir. İkinci bölümde, iletişim süreci ve okuma eylemi üzerinde durularak okuma iletişimi anlatılmaktadır. Üçüncü bölümde, kültürel iletişim ve bu süreçte kitap ile okumanın konumları belirtilmektedir. Dördüncü bölümde, eğitim-öğretim ve okuma öğretimi anlatılarak, okuryazarlık, okuma bilinci oluşturmada ve okuma alışkanlığı kazandırmada eğitim-öğretim kurumlarının etkinlikleri üzerinde durulmaktadır. Beşinci bölümde, kitap yayımcılığı ve yayım sektörünün tarihsel gelişimini ve yeni teknolojiler, bu teknolojilerin okuma alışkanlığı üzerindeki etkinlikleri araştırılmaktadır. Altıncı bölümde Türkiye'de okuryazarlık, okuma alışkanlığı ve kitap yayımcılığının sorunları belirlenmektedir. Araştırma, alan yazın taramasına dayanmakta; bulgular ışığında sorunların çözümü için yapılması gerekenler ise model olarak önerilmektedir.
Collections
- Tez Koleksiyonu [79]