Günlük yaşamımızdaki değişim ve televizyon reklamları
Abstract
"Günlük yaşamımızdaki değişim ve televizyon reklamları" adlı çalışma yedi bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde, çalışmanın problemi, amacı, önemi, varsayımları sınırlılıkları ve tanımları yer almaktadır. İkinci bölümde, araştırmada kullanılan yöntem hakkında bilgi verilmiştir. Bu bölümde ; araştırma modeli, araştırmanın evren ve örneklemi, verilerin toplanması, verilerin çözümü ve yorumlanması, araştırmanın süre ve olanakları yer almaktadır. Üçüncü bölümde, ''kültür'' kavramı, öğeleri, özellikleri, çeşitleri, düzgüleri ve süreçleriyle ele alınmıştır. Dördüncü bölümde, ''değişim kavram olarak incelenirken, toplumsal değişme, periyodiksel değişmeler ve kültürel değişme üzerinde durulmuştur. Beşinci bölümde; iletişim, kitle iletişimi, kitle iletişim araçları incelenirken, teknoloji ve ideoloji kavramları üzerinde durulmuştur. Kitle iletişim araçları içinde ayrı bir yere sahip olan televizyon özelliklerinden söz edilmiş televizyon reklamlarının günlük yaşamımızdaki yerine değinilmiştir. Yedinci bölümde, Anadolu Üniversitesi İletişim Fakültesi'ndeki bayan akademisyenlere uygulanan anketin tablolarına yer verilmiştir. Tablolardan çıkan sonuç ; televizyon reklamlarının günlük yaşamımızdaki tercihlerde etkiye sahip olduğudur.Günlük yaşamımızdaki tercihlerin farklılaşmasıyla yaşanan değişimde, televizyon reklamlarının sahip olduğu rol, uzun dönemde insana bağlı olarak kültürde de yansımalarını bulacaktır. Son bölümde, araştırmadan elde edilen sonuca bağlı olarak önerilere yer verilmiştir.
Collections
- Tez Koleksiyonu [137]