Turizmde pazarlama iletişimi
Özet
Günümüzde Turizm artık döviz girdisi olmaktan öte toplumlar arası kültür hareketlerini, gelişimi ve değişimi de beraberinde getirmektedir. Bu nedenle Turizm kavramı ile birlikte Turizmin hedef kitlesi, bu kitlenin karar alma süreci, turizmde pazarlama iletişimi metodları incelemeye ve geliştirilmeye başlamıştır. Turizmin dağıtım kanalları seyehat acentalarını, tur operatörlerini de kapsamaktadır. Seyahat acentalarından hedef kitleye çeşitli medyalar aracılığı ile ulaşan tatil kavramını ürün olarak algılamak ve pazarlama iletişimi modelini de buna uygun bir şekilde geliştirmek gerekir. Turizm olayında, ülke imajı en önemli unsurlardan biridir. Ancak ; ülke imajının oluşturulması amacıyla yapılacak olan pazarlama ve tanıtım etkinliklerini yalnızca resmi turizm örgütlerinden beklememek, özel kurum ve kuruluşları bu konuda araştırmaya ve çalışmaya motive etmek gerekmektedir. Bu nedenle metodoloji haline getirilen her turizm pazarlama iletişimi modeli, ülkelere yeni bir bakış açısı sunarken güçlü geri besleme olayını da kısa sürede elde etmeyi sağlayacaktır.
Bağlantı
https://hdl.handle.net/11421/8505
Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [137]