Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorYüksel, Ahmet Halûk
dc.contributor.authorEroğlu, Erhan
dc.date.accessioned2014-06-13T11:48:40Z
dc.date.available2014-06-13T11:48:40Z
dc.date.issued1996
dc.identifier.uri
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/8507
dc.descriptionTez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesien_US
dc.descriptionAnadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İletişim Tasarımı ve Yönetimi Anabilim Dalıen_US
dc.descriptionKayıt no: 118452en_US
dc.description.abstract20. Yüzyılın başlarında bilimsel bir boyut kazanmaya başlayan yönetim kavramı, diğer disiplinlerin katkılarıyla çok kısa bir süre içinde gelişmiş ve pek çok yeni yönetim modeli ileri sürülmüştür. 90'lı yılların başından itibaren ülkemizde sık sık sözü edilen bu yönetim modellerinden birisi de Toplam Kalite Yönetimi (TKY) felsefesidir. Son yıllarda, Toplam Kalite Yönetiminin önemi, özel sektörde ve kamu sektöründe giderek artmaktadır. Toplam Kalite Yönetimi; kalite gelişimi, kalite devamlılığı ve kalite iyileştirme çalışmalarının, bir organizasyondaki çeşitli insan gruplarıyla bütünleştiği ve bu nedenle kullanıcının tam doyumunun sağlandığı en ekonomik düzeydeki üretime ve servislere olanak tanıyan bir sistemdir. Uluslararası rekabette, kalite, fiyat, hız gibi faktörlerin önemi giderek artmaktadır. Böyle bir ortamda müşterilerine yüksek kaliteli, düşük maliyetli ürün ve hizmetleri en hızlı biçimde, yeterince çeşitlilikte sunabilen işletmeler kazançlı olmaktadır. Bu kriter karşısında ayakta durabilmek ve yüksek rekabet gücüne sahip olabilmek için yapılacak başlıca çalışmalardan biri Toplam Kalite Yönetimi felsefesini yerleştirmektir. Toplam Kalite Yönetimi, pek çok alanda kullanılmasına rağmen eğitim alanında kullanılmaktadır. İşletmelerde verimlilik, çıktı ile girdi arasındaki oranla açıklanır. Verimliliği etkileyen önemli faktörlerden birisi yetişmiş insangücüdür. İşletmelere işlerlik kazandıran insan olduğuna göre; çalışacak personelin amaca uygun eğitim sürecinden geçmiş adaylar arasından seçilmesi gereklidir. Topluma yararlı bireyler yetiştirmek yanında kaliteli işgücü ihtiyacını karşılamak eğitimin görevleri arasında yer almaktadır. Böylesine önemli bir görevi üstlenen eğitim sektörünün de verimliliği araştırılmalı, kalitesi arttırılmalı, kısıtlı kaynakların en gerçekçi şekilde değerlendirilmesi sağlanmalıdır. Toplam Kalite yönetimi, günümüzde yaşanan rekabet koşulları ve bunun işletmeler üzerindeki olumsuz etkilerinin hafifletilebilmesi için kullanılmaya başlanan bir yönetim anlayışıdır. Etkili bir biçimde uygulandığında kaliteyi yükselten ve sağladığı tasarruflarla harikalar yaratan bir sistem olarak, Toplam Kalite Yönetimi son yıllarda literatürde yerini almaktadır. Ancak, Toplam Kalite Yönetimi felsefesinin uygulanmasının kolay olmadığı da bilinmektedir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectToplam kalite yönetimien_US
dc.subjectEğitim yönetimi -- Türkiyeen_US
dc.titleToplam kalite yönetimi ve eğitim alanında uygulanabilirliğien_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.identifier.startpageviii, 165, ix-xviii.en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster