Eğitim iletişiminin alan kimliğini oluşturmaya yönelik betimsel bir araştırma
Özet
Eğitim iletişiminin bilimsel bir çalışma alanı olarak 1960'larda kabul edilmesinden bugüne kadar yaklaşık 40 yıl geçmesine karşın, bu alanın kavramsal sınırları ve tanımı konusunda henüz bir uzlaşmanın sağlanamadığı gözlenmektedir. Bu çalışma, eğitim iletişiminin alan kimliğinin belirginleştirilmesine yardımcı olmak amacıyla uzman görüşlerine ve alanyazındaki kaynaklara dayalı olarak gerçekleştirilmiştir. Çalışmaya, Türkiye'de eğitim iletişiminin kuramsal gelişimine katkı sağlayan araştırmacılar ve eğitim iletişiminin uygulama boyutunda çalışan geliştirmeciler katılmışlardır. Birbirlerinden uzakta ve biraraya getirilmeleri güç olan bu uzmanların eğitim iletişimi alanının farklı yönlerine ilişkin görüşlerini almak için üç turlu bir uygulamayla Delfi tekniği kullanılmıştır. Böylece, uzmanların hem eğitim iletişiminin farklı boyutlarına hem de ölçeğin yapılandırılmasına ilişkin görüşleri alınmıştır. Araştırma, ölçeğe ilişkin araştırmacı ve geliştirmeci arasında genel düzeyde anlamlı bir fark olmadığını göstermiştir. Ancak, alanı tanıma ve tanıtma kategorisiyle birlikte bazı alt boyutlara ilişkin uzman gruplarının görüşleri arasında anlamlı farklılıklar bulunmuştur. Bu bulgulara, alanyazına ve yapılan tartışmalara dayanarak, araştırma kapsamında eğitim iletişimi uzmanlarının sahip olması gereken 16 yeterlik, alanda yaşanan 10 sorun ve alanın geleceğine yönelik 19 eğilim saptanmıştır.
Bağlantı
https://hdl.handle.net/11421/8529
Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [79]