Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorGüçhan, Naci
dc.contributor.authorKüçükcan, Ufuk
dc.date.accessioned2014-12-02T14:19:58Z
dc.date.available2014-12-02T14:19:58Z
dc.date.issued1999
dc.identifier.uri
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/8539
dc.descriptionTez (doktora) - Anadolu Üniversitesien_US
dc.descriptionAnadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İletişim Tasarımı ve Yönetimi Anabilim Dalıen_US
dc.descriptionKayıt no: 143723en_US
dc.description.abstractHer bir sanat biçimi ve ve her bir araç, izleyiciye kendi dünyalarının özel olduğunu hissetmelerine izin veren bir oyunun temel kurallarına sahiptir. Sinema için, oyunun kuralları üç seviyededir: hikaye seviyesi; hikayenin sunulduğu görsel seviye; ve izleyicide belirli duyarlılıklarının yaratıldığı ve zihninde belli kod açılımlarının olduğu anlamlandırma seviyesi. Bu üç seviyede gerçekleşen film anlatısı bir sisteme sahiptir. Bu sistem de film öyküsünü kapsayan dramatik anlatı elemanlarının birleşimi vardır. Bu birleşimler yönetmenin biçemiyle düzenlenerek görsel bir anlatı haline gelir. Bu çalışma bu görsel anlatının göstergebilimsel olarak çözümlenmesine yönelik bir çalışmadır. Çözümleme, anlatının perdeye nasıl konduğu sorusunu yanıtlamaya çalışır. Bu nedenle de, filmin mizanseninin temel üç göstergesi olan sinematografi, yapım tasarımı ve oyunculuk göstergelerinin hangi sistemler içerisinde kullanıldığı araştırılmıştır.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSinema -- Yapım ve yönetimen_US
dc.titleFilm biçeminde mizansen çözümlemeleri : göstergebilimsel bir çözümlemeen_US
dc.typedoctoralThesisen_US
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.identifier.startpageIX, 197 y.en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster