Pazarlama amaçlı halkla ilişkiler uygulamalarında Aygaz örneği
Abstract
Günümüz modern kurum ve kuruluşları için hayati önem taşıyan işletme fonksiyonlarından biri pazarlamadır. Günümüzde bu fonksiyonun sağlıklı bir şekilde çalışması için tüm iletişim araçları seferber edilmiştir. İki yönlü iletişim olan halkla ilişkiler kavramı, pazarlamaya verdiği destekle pazarlama hedeflerine ulaşma çabasındadır. Bütünleşik pazarlama iletişimi çerçevesinde iletilen mesajların tutarlılığını da gözönünde bulunduran halkla ilişkiler, hedeflerine planlamaya dayalı stratejiler geliştirerek ulaşmaktadır. Bu çalışmada halkla ilişkiler stratejilerinin belirlenmesindeki planlama süreci incelenmekte, uyguladığı taktikler örneklerle gösterilmektedir. Fakat yapılan araştırmalara göre iletişim çabalarının çok geniş bir yelpazeye dayandığı ülkelerden alınan örnek halkla ilişkiler çalışmalarının, ülkemizde çok az görüldüğünü saptamıştır. Çalışma pazarlama amaçlı halkla ilişkiler çalışmalarının etkinliğini göstermekte, ülkemiz pazarlama stratejilerinde uygulandığı takdirde pazarlamacılara yeni ufuklar açmayı amaçlamaktadır.
Collections
- Tez Koleksiyonu [137]