Anadolu Üniversitesi öğretim elemanlarının duygusal tacize ilişkin görüşleri ve deneyimleri
Abstract
Bu çalışmanın genel amacı, Anadolu Üniversitesi öğretim elemanlarının duygusal tacizi yaşayıp yaşamadıklarını ortaya koymaktır. Bu amaç doğrultusunda da öğretim elemanlarının cinsiyetlerinin, yaşlarının, unvanlarının ve fakültelerinin duygusal taciz davranışlarını algılamaları üzerindeki etkileri incelenmiştir. Araştırmanın örneklemini Anadolu Üniversitesi'ndeki dokuz fakültenin öğretim elemanlarından rasgele seçilen 427 kişi oluşturmuştur. Araştırmanın gerçekleştirilmesinde veri toplama aracı olarak anket kullanılmıştır. Araştırmayla elde edilen sonuçlar topluca değerlendirildiğinde, öğretim elemanlarının yaşlarının fakülte içindeki davranışları sosyal ilişkilerine ve itibarlarına saldırı niteliğinde algılamaları üzerindeki etkisi anlamlıdır. Ayrıca, unvan değişkeni de öğretim elemanlarının duygusal tacizden etkilenme düzeyine anlamlı ölçüde etki göstermiştir.
Collections
- Tez Koleksiyonu [137]