Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorBalaban, Jale
dc.contributor.authorTarcan, Burcu
dc.date.accessioned2016-11-04T14:23:19Z
dc.date.available2016-11-04T14:23:19Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.uri
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/8610
dc.descriptionTez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesien_US
dc.descriptionAnadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İletişim Tasarımı ve Yönetimi Anabilim Dalıen_US
dc.descriptionKayıt no: 374898en_US
dc.description.abstractGelişen internet teknolojisiyle birlikte son yıllarda ortaya çıkan sosyal paylaşım ağları arasında en büyük etkiyi yaratan uygulama şüphesiz Facebook olmuştur. İlk olarak üniversitelerde kullanılmaya başlanan Facebook daha sonraları kullanım ağını genişleterek çeşitli coğrafya ve kültürden çok sayıda kullanıcıya erişmiştir. Günümüzde her yaştan kullanıcıya sahip olan Facebook, dünyanın birçok ülkesinde olduğu gibi Almanya ve Türkiye’de de daha çok genç nüfus tarafından yoğun olarak kullanılmaktadır. Ancak sosyal paylaşım ağlarının ve bu ağların en popüleri olarak görülen Facebook’un yaygın kullanımı coğrafi konumlara ve kültürel değerlere bağlı olarak farklılık göstermektedir. Bu bağlamda bu çalışma Federal Almanya ve Türkiye Cumhuriyeti’ndeki 15-24 yaş arası bireylerin sosyal medya uygulamalarından Facebook kullanımlarının belirlenmesi ve karşılaştırılması amacıyla hazırlanmıştır. Bu kapsamda dünya genelindeki popüler sosyal paylaşım web sitelerinden olan Facebook üzerinden iki ülke arasındaki kullanım pratikleri yapılandırılmış çevrimiçi görüşme yöntemiyle değerlendirilmiş ve karşılaştırılmıştır. Elde edilen bulgular Alman ve Türk gençlerinin Facebook kullanımlarının büyük oranda benzer olduğunu ancak Türk gençlerin sosyal medya olgusuna Alman gençlere kıyasla daha dikkatli bir yaklaşım gösterdiğini ve belli başlı içerikleri paylaşma anlamında çeşitli korkulara ve endişelere sahip olduğunu göstermiştir. Bu anlamda Alman gençlerin Facebook’ta daha özgür bir tavır sergiledikleri, Türk gençlerinin ise çeşitli çekincelerle hareket ettiği gözlenmiştir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSosyal medyaen_US
dc.titleGençlerin Facebook kullanımları: Almanya ve Türkiye örneğien_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.identifier.startpageXII, 143 y. + 1 CD-ROM.en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster