Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.advisorTaşçı, Deniz
dc.contributor.advisorEriş, Ufuk
dc.contributor.authorBinmasudi, Ismail A.
dc.date.accessioned2018-09-21T17:07:18Z
dc.date.available2018-09-21T17:07:18Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.uri
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/8634
dc.descriptionTez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesien_US
dc.descriptionAnadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İletişim Tasarımı ve Yönetimi Anabilim Dalıen_US
dc.descriptionKayıt no: 491502en_US
dc.description.abstractSosyal ağların ortaya çıkması yeni davranışlara yol açtı. Bu gelişme kullanıcı kimliklerinin yapılandırılması bakımından katkı sağladığı dikkate alındığında üzerinde bir çalışma yapılmasını hak ediyor. Bu araştırmanın genel amacı, sosyal medyadaki Y kuşağının bireysel kişiligin “egocasting” belirli davranışına ilişkin motivasyon yanı sıra bu davranışların onların seyahat deneyimini nasıl etkilediğini daha iyi anlamaktır. Bu amaçla araştırmada Instagram uygulaması araştırma evreni olarak alınacaktır. Araştırma 30 katılımcı ile yapılan görüşmeler ve söz konusu katılımcı Instagram hesaplarının içerik analizine göre tasarlanmıştır. Sonuçlar bireysel kişiligin “egocasting” davranışa ilişkin farklı motivasyonları göstermektedir: örneğin, zevke (hedonic), özeleştirini teşvik etmeye, aşk içerikli paylaşıma, ilhama ve işe iliskin motivasyonlar. Araştırma ayrıca Instagram kullanıcılarının farklı çevrimiçi davranışlarına ilişkin açıklamalar da içermektedir. Bu araştırma dijital benliğin yapısı ve gençlerin seyahatlerindeki bazı değişikliklerin ana hatlarını daha iyi anlamamıza yardımcı olacaktır. Bunun yanı sıra çalışma bireysel kisiligin “egocasting” seyahat kapsamına ilişkin karar alma sürecini etkilediğini vurgulamaktadır. Son olarak, çalışma çevrimiçi kullanıcı davranışlarının daha iyi anlaşılması için yöneticilere kıymetli bilgiler sağlayacaktır.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSosyal medyaen_US
dc.subjectÇevrimiçi sosyal ağlaren_US
dc.titleEgocasting on social media : a qualitative study of the use of instagram by generation Y, in the context of travelen_US
dc.title.alternativeSosyal medyada 'egocasting' : seyahat bağlamında instagramın Y kuşağı tarafından kullanımına ilişkin nitel bir çalışma.en_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.identifier.startpageX, 81, [11] yaprak : resim + 1 CD-ROM.en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record