Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorÖzkul, A. Ekrem
dc.contributor.authorKara, Erdal
dc.date.accessioned2015-12-04T14:36:11Z
dc.date.available2015-12-04T14:36:11Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.uri
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/9377
dc.descriptionTez (doktora) - Anadolu Üniversitesien_US
dc.descriptionAnadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalıen_US
dc.descriptionKayıt no: 190481en_US
dc.description.abstractEğitim bir hizmet üretim sistemi olup bu sistemin kontrol işlevi ölçme değerlendirme yoluyla sağlanır. Açık ve uzaktan eğitimde girdi ve özellikle süreçler farklılık göstermekle birlikte öğrenme çıktılarının yüzyüze eğitim modellerinden farklı olması öngörülmez. Ancak açık ve uzaktan eğitimin farklı nitelikleri-eğitim süreci, öğrenen ve öğretim elemanının farklı mekanlarda olması, çok sayıda öğrenci bulunması vb.- bunlara uygun ölçme değerlendirme yaklaşımlarının uygulanmasını gerektirir. Bu tez çalışmasında açık ve uzaktan eğitimde ölçme değerlendirme konusu ele alınarak öncelikle ölçme değerlendirmenin önemi ve ölçme değerlendirme ile ilgili kavramlar üzerinde durulmuştur. Türk yükseköğretiminin, Avrupa Birliği ülkelerindeki yüksek öğretimin ve dünyanın önde gelen uzaktan eğitim veren kurumlarının ölçme değerlendirme sistemleri incelenmiştir. Tezin uygulama kesiminde Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Sistemi ölçme değerlendirme uygulamaları detaylı olarak incelenmiştir. Sınavlarda farklı ölçme yaklaşımları kullanıldığında karşılaşılabilecek durumlar araştırılmış ve sonuçları sunulmuştur. Geçmiş dönem basarı değerleme (sınav) yaklaşımları ve bunların sonuçları istatistiksel olarak analiz edilerek mevcut durumdaki başarı dağılımları, incelenmiş ve yeni bir değerleme yaklasımı ihtiyacı tartışılmıştır. Başarı değerlemesinde bağıl değerlendirme yaklaşımı uygulanması durumunda sistemin nasıl davranacağına ilişkin modeller sınanmış ve sonuçlar sunulmuştur.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectÖlçme ve değerlendirme, Eğitimdeen_US
dc.subjectUzaktan öğretim -- Değerlendirmeen_US
dc.titleUzaktan yükseköğretimde ölçme değerlendirme ve Anadolu Üniversitesi açıköğretim sistemi uygulamasıen_US
dc.typedoctoralThesisen_US
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.identifier.startpageXIV, 214 y. : resim + 1 CD-ROM.en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster