Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorBozok, Sinan
dc.contributor.authorÖzsan, Nazmiye
dc.date.accessioned2015-05-06T07:30:56Z
dc.date.available2015-05-06T07:30:56Z
dc.date.issued1988
dc.identifier.uri
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/9995
dc.descriptionTez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesien_US
dc.descriptionAnadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sinema ve Televizyon Anabilim Dalıen_US
dc.descriptionKayıt no: 10321en_US
dc.description.abstractBir iletişim biçimi olarak televizyon reklam, tüketicilerin mal ya da hizmet karşısındaki tutum ve davranışlarını güçlendirmeyi, değiştirmeyi ya da yeni tutum ve davranışları oluşturmayı amaçlar. Bu nedenle reklamın, etkileyici iletişim (persuasive communication) süreci olarak değerlendirilmesi gerekmektedir. Etkileyici iletişimin en belirgin özelliği ise, tutum ve davranışları değiştirmek amacıyla planlı olarak yapılmasıdır. Televizyon reklamlarına yaratıcı strateji: reklamı yapılan mal ya da hizmet hakkında, 'ne' söyleneceği ve bunun 'nasıl' anlatılacağına ilişkin bir dizi karar aşamalarından oluşmaktadır. Araştırma aşaması; mal ya da hizmetin ve hedef tüketicilerin tanımlanmasını, düşünce aşaması; reklam vaadininin oluşturulması ile ilgili stratejiyi, uygulama aşaması ise; yaklaşım biçimi, anlatım biçimi ve yapım tekniğini içermektedir. Bu çalışmanın amacı, 1987 yılının ilk altı ayında yayınlanan televizyon reklam filmlerini, yaratıcı strateji uygulama aşaması açısından incelemektir. Bunun için, 1987 yılının ilk altı ayında yayınlanan televizyon reklam filmleri araştırmanın evreni olarak kabul edilmiştir. Evren içinden 'gıda grubu'na ait 'bisküvi, çikolata, şekerleme ve kek 'grubunu oluşturan reklam filmleri, örneklem olarak seçilmiştir. Araştırmanın örneklemini oluşturan reklam filmlerinde, reklamı yapılan ürünler, kolayda malların özelliklerini taşımaktadır. Hedef tüketici kitlesini ise, genellikle çocuklar oluşturmaktadır. Anlatım biçimi olarak çoğunlukla, cıngıl anlatım biçimi kullanılmıştır. Karışımlar (combinations) şeklinde cıngıl anlatım biçimiyle birlikte, düşlem, örnek olaylar, sunucu gibi anlatım biçimlerinin kullanıldığı görülmüştür. Yapım tekniği olarak, canlı görüntü ve özel efekt'lerin birlikte kullanıldığı, yer yer canlandırma ögelerine yer verildiği görülmüştür. Sonuç olarak, yaratıcı strateji uygulama aşamaları arasında doğrusal bir ilişki olmadığı söylenebilir. Başka bir anlatımla, belirli bir anlatım biçiminin seçimi, belirli bir yapım tekniğinin ve yaklaşım ...en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectTelevizyon reklamlarıen_US
dc.titleTelevizyon reklamlarında yaratıcı strateji uygulaması : yaklaşım, anlatım biçimi, yapım tekniğien_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.identifier.startpageVI, 109 s.en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster