Yazar "Aydın, Belgin" için listeleme
-
A Model for Implementing Academic English Lessons: Anadolu University Case
Aydın, Belgin; İstifçi, İlknur (2018)This study aims to provide a model used by Modern Languages Department of Anadolu University School of Foreign Languages, in order to implement Academic English courses as a result of a curriculum renewal project started ... -
A model for implementing academic English lessons: Anadolu University case
Anadolu Üniversitesi; Aydın, Belgin; İstifçi, İlknur (Anadolu Üniversitesi, 2018)This study aims to provide a model used by Modern Languages Department of Anadolu University School of Foreign Languages, in order to implement Academic English courses as a result of a curriculum renewal project started ... -
A preliminary study on oral performances of English Learners in L1 and L2
Anadolu Üniversitesi; Ünver, Meral Melek; Aydın, Belgin; Eş, Şener (Anadolu Üniversitesi, 2016)Performing well in oral examinations is a great challenge for language learners in EFL contexts because test takers have many linguistic concerns while performing let alone thinking of what to say. In our context, School ... -
Qualities and Qualifications of EFL Professionals: What Do Intensive English Program Administrators Think?
Akcan, Sumru; Aydın, Belgin; Karaman, A. Cendel; Seferoğlu, Golge; Korkmazgil, Sibel; Özbilgin, Alev; Selvi, Ali Fuad (Wiley, 2017)Recent educational research has underscored the criticality and centrality of teacher quality as a decisive and prominent influence on students' academic growth and success. Consequently, it becomes imperative to define, ... -
Reflections on grammar course book : listening to students' voices = Gramer ders kitabı üzerine yansımaları : öğrencilerin seslerine kulak vermek
Gönen, Mehmet (Anadolu Üniversitesi, 2004)Yansıtmanın öğrenme süreci üzerinde önemli bir rolü vardır ve dil sınıflarında yansıtmanın rolü giderek ilgi çekmektedir. Yansıtma bize öğrencilerin ne düşündüğünü, hissettiğini ve neye ihtiyaç duyduğunu görmemiz açısından ... -
The relationship between teacher efficacy and technological pedagogical content knowledge within the scope of efl pre-service teachers
Tunçer, Manolya (Anadolu Üniversitesi, 2014)Bu çalışmada, (a) Türk İngilizce öğretmen adaylarının öğretmen öz yeterliliğine ve onun üç boyutuna -"Öğrenci Katılımını Sağlama", "Sınıf Yönetimi" ve "Öğretim Stratejilerini Kullanma"- yönelik algılarının, (b) Teknolojik ... -
A scale of Turkish preparatory school university students' demotivational factors towards learning English
Aygün, Özge (Anadolu Üniversitesi, 2017)Bu çalışma, hazırlık sınıfında okuyan öğrencilerin İngilizce öğrenmeye karşı motivasyonlarını olumsuz yönde etkileyen kaynakları bulmanın yanı sıra, motivasyondaki azalma derecesini ölçen bir ölçek geliştirme ve doğrulama ... -
Self determination theory : Turkish instructors' autonomy orientations in the school of foreign language context
Aydın, Belgin; Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü; Bağcı, Aslıhan (Tez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesi, 2018)Bu çalışma, Anadolu Üniversitesi Yabancı Diller Okulunda çalışan, İngilizce öğretmenlerinin Özerklik Destekleme yönelimlerini keşfetmeyi amaçlamıştır. Öğretmenlerin Özerklik Destekleme yönelimleri, bir motivasyon teorisi ... -
A study of sources of foreign language classroom anxiety in speaking and writing classes
Aydın, Belgin (Anadolu Üniversitesi, 1999)Dil öğrenimi ve öğretimi üzerine yapılan çalışmalar son zamanlarda öğrenciler ve onların dil öğrenimi sürecine bakış açıları üzerine odaklanmıştır. Öğretme ve öğrenmenin söz konusu olduğu her ortamda sınıfın dört duvarı ... -
Teachers' oral corrective behaviours in grammar lessons and learners' reactions to feedbacks received
Şahin, Cemil (Anadolu Üniversitesi, 2006)Bu tez araştırması, öğretim elemanlarının yabancı dil sınıflarında kullanmış oldukları dönüt verme teknikleri ile öğrencilerin bu dönütlere göstermiş oldukları tepkiler arasındaki ilişkiyi araştırmayı amaçlamaktadır. Öğretim ... -
Toward measuring language teachers’ assessment knowledge: development and validation of Language Assessment Knowledge Scale (LAKS)
Ölmezer-Öztürk, Elçin; Aydın, Belgin (Springer, 2018)This study reports on the development and validation of Language Assessment Knowledge Scale, LAKS, which aims to measure teachers’ language assessment knowledge. The initial development of the scale included a thorough ... -
Türkiye’deki hazırlık okullarının yeterlik sınavı uygulamaları ve bilgisayarlı dil ölçme fikrine yaklaşımları
Anadolu Üniversitesi; Aydın, Belgin; Akay, Emel; Polat, Murat; Geridönmez, Serkan (Anadolu Üniversitesi, 2016)Türkiye’deki mevcut yabancı dil eğitimi sorunsalının en önemli bileşenlerinden biri de şüphesiz ki üniversitelerin yabancı dil yeterliğiyle ilgili birbirlerinden farklı uygulamalarıdır. Kurumların dil yeterlik ... -
Views Of English Language Teachers On The Affective Domain Of Language Teaching In Turkey
Aydın, Belgin; Bayram, Fatih; Canıdar, Betül; Çetin, Gülhan; Ergünay, Onur; Özdem, Zeynep; Tunç, Bilgin (Anadolu Üniversitesi, 2009)While the characteristics of an effective teacher vary depending on different views, everybody would agree that a teacher who ignores the affective domain cannot be considered effective. Previous studies in the area ... -
Views of English language teachers on the affective domain of language teaching in Turkey
Etkili bir öğretmenin özellikleri farklı görüşlere göre değişiklikler gösterse de, herkes duyuşsal alanı göz ardı eden bir öğretmenin etkili sayılamayacağı konusunda hemfikirdir. Yapılan çalışmalar genellikle bilişsel alan ... -
Voices Of EFL Teachers as Assessors: Their Opinions and Needs Regarding Language Assessment
Ölmezer-Öztürk, Elçin; Aydın, Belgin (Anı Publishing, 2019)Employing a qualitative research design, this study aims to investigate the opinions of EFL teachers regarding their language assessment knowledge and identify their general and skill-based needs in this domain. The ...