Yazar "Gürdoğan Bayır, Ömür" için listeleme
-
Çatışma Çözme Becerisi Ölçeği’nin geçerlik ve güvenirlik çalışması
Anadolu Üniversitesi; Gürdoğan Bayır, Ömür; Gültekin, Mehmet (Anadolu Üniversitesi, 2019)Bu çalışmada ilkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin çatışma çözme becerisi ölçülmesine ilişkin geçerli ve güvenilir bir ölçme aracının geliştirilmesi amaçlanmıştır. Ölçek kapsamına alınacak maddelerin yazımında alanyazında ... -
İlkokul dördüncü sınıf sosyal bilgiler dersinde çatışma çözme becerilerinin gelişiminin incelenmesi
Gürdoğan Bayır, Ömür (Anadolu Üniversitesi, 2015)Çatışma, bireylerin yaşamlarının her döneminde karşılaşabilecekleri bir durumdur. Bu nedenle, çatışmalardan kaçınmak yerine doğru çözüm yollarını kullanarak onlardan yarar sağlamak bireylerin yaşamlarına olumlu olarak ... -
İlkokul sosyal bilgiler dersinde jeopardy destekli öğretimin öğrencilerin akademik başarıları ve derse ilişkin tutumlarına etkisinin incelenmesi
Ekleme, Hande (Anadolu Üniversitesi - Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)Teknolojik imkânlar doğrultusunda geliştirilen ve etkin bir öğretim materyali olarak kullanılan dijital oyunlardan biri; televizyon dünyasında bilgi yarışması olarak doğan Jeopardy adlı uygulamadır. Bu araştırmanın amacı, ... -
İlkokul sosyal bilgiler dersinde ters yüz edilmiş öğrenme modeli uygulamaları : bir eylem araştırması
Uyanık, Can (Anadolu Üniversitesi, 2022)Bu çalışmanın genel amacı, ilkokul sosyal bilgiler dersi kapsamında ters yüz edilmiş öğrenme modelinin öğrenme-öğretme sürecine yansımasını ortaya koymaktır. Eylem araştırması desenine göre tasarlanan araştırmanın katılımcıları ... -
İlköğretimde Proje Çalışmaları: Sınıf Öğretmenlerinin Velilerden Beklentileri
Ersoy, Ali; Gürdoğan Bayır, Ömür; Güvey, Emel (Anadolu Üniversitesi, 2010)Bu araştırmanın amacı, sınıf öğretmenlerinin proje çalışmalarına ilişkin velilerden beklentilerini belirlemektir. Araştırma 2008-2009 öğretim yılı bahar döneminde, Eskişehir il merkezinde bulunan 78 ilköğretim okulunda ... -
Öğretmen adaylarının bakış açısıyla adalet değeri
Çengelci Köse, Tuba; Gürdoğan Bayır, Ömür; Köse, Metin; Yıldırım Polat, Aslı (Kalem Eğitim ve Sağlık Hizmetleri Vakfı, Haziran 20)İnsanlar gereksinimlerini karşılamak ve çeşitli tehlikelerden korunabilmek amacıyla yaşamlarını bir toplum içinde sürdürme gereksinimi duymuşlardır. Toplumsal yaşam ise birtakım kuralları zorunlu kılmaktadır. Bu toplumsal ... -
Sosyal Bilgiler dersinde ara disiplinlerden yararlanılmasına ilişkin öğretmen görüşleri
Anadolu Üniversitesi; Gürdoğan Bayır, Ömür; Çengelci Köse, Tuba; Balbağ, Nur Leman (Anadolu Üniversitesi, 2016)Yapılandırmacı öğrenme ışığında hazırlanan Sosyal Bilgiler Öğretim Programında ara disiplin anlayışı bir yenilik olarak yer almıştır. Ara disiplinlerle ilişkilendirme öğrencilerin çok yönlü gelişmesine olanak tanımaktadır. ... -
Sosyal bilgiler dersinde güncel olaylardan yararlanmanın öğrencilerin eleştirel düşünme becerilerine etkisi
Gürdoğan Bayır, Ömür (Anadolu Üniversitesi, 2010)Sosyal Bilgiler dersi, ilköğretim basamağında yer alan, konularını gerçek yaşamdan alan, bu yönüyle yaşamla iç içe olan derslerden biridir. Sosyal Bilgiler dersinde öğrencilere, gerçek yaşam sorunlarıyla karşı karşıya ... -
Sosyal bilgiler dersinde öğrenci merkezli öğretme-öğrenme süreçlerinin etkililiği: bir meta analiz çalışması
Anadolu Üniversitesi; Yaşar, Şefik; Çengelci Köse, Tuba; Göz, Nur Leman; Gürdoğan Bayır, Ömür (Anadolu Üniversitesi, 2015)Sosyal Bilgiler öğretiminin gelişiminde, öğrenme ve öğretme süreçleriyle ilgili araştırma bulguları yol gösterici nitelik taşımaktadır. Bu nedenle, eğitim kurumlarında öğretmeöğrenme sürecinde çeşitli yöntem, teknik, ...