Televizyon reklamlarında görüntüsel anlatım
Abstract
Araştırma, televizyon reklam filmlerinde bir anlatım biçimi olarak 'görüntüsel anlatım ögeleri'nin nasıl kullanıldığını incelemek amacıyla yapılmıştır. Araştırma dört bölümden oluşturulmuştur. İlk bölümde öncelikle etkileyici iletişim süreci olarak reklam, reklam aracı olarak televizyonun iletişim özellikleri, televizyon reklamlarında görselleştirme süreci ve görüntüsel anlatım ögelerine ilişkin kuramsal bilgiler verilmiştir. Etkileyici iletişim süreci olarak reklam, tüketicileri bir mal veya markanın varlığı hakkında uyarmak ve mala, markaya, hizmete veya kuruma olumlu bir tutum yaratmak amacıyla göze ve/veya kulağa seslenen mesajların hazırlanması ve bu mesajların ücretli araçlarda yayınlanması şeklinde tanımlanmaktadır. Aynı anda göze ve kulağa hitap etmesi nedeniyle etkili bir kitle iletişim aracı olan televizyon, durağan ve hareketli görüntüyü kullanmakla izleyiciler için farklı bir iletişim biçimi ortaya çıkarmaktadır ve televizyonla yapılan iletişim tek yönlü olarak gerçekleşmektedir. Kitle iletişim araçları içerisinde teknikten en fazla yararlanabilen televizyon, diğer reklam araçlarına göre yapım ve gösterim açısından oldukça pahalıdır. Televizyon reklamlarında görselleştirme süreci, araştırma (mal ya da hizmetin tanımlanması, hedef üreticilerin tanımlanması) düşünce (reklam vaadi) ve uygulama (senaryo-storyboard-yapım) aşamasından oluşmaktadır. Tüm sinema ve televizyon yapımlarında olduğu gibi, televizyon reklamlarında da, izleyicilere iletilecek mesaj, 'görüntüsel anlatım ögeleri' ile düzenlemekte ve sunulmaktadır. Başlıca görüntüsel anlatım ögeleri şunlardır: Aydınlatma, çekim ölçeği, hareket (kameranın önündeki ve nesnelerin hareketi, kameranın hareketi, görüntüsel geçişlerden doğan hareket), görüntü düzenlemesi ve çerçeveleme, görüş açısı, renk, mekan, aksesuar, makyaj, grafik, ses. İkinci bölümde, araştırmanın evren ve örneklemine ve verilerin ...
Collections
- Tez Koleksiyonu [121]