Açıköğretim Fakültesi televizyon derslerinin niteliği ve kitaplarla ilişkisi üzerine bir araştırma
Abstract
'Açıköğretim Fakültesi Televizyon Derslerinin Niteliği ve Ders Kitapları İle İlişkisi Üzerine Bir Araştırma' adlı bu çalışma dört ana bölümden oluşmaktadır. Çalışmada önce yazılı kaynaklara dayanılarak, toplumda değişen ve gelişen koşullara bağlı olarak eğitimde televizyon kullanımının değişik yöntemleri ortaya konmuş, eğitim aracı olarak televizyonun üstünlükleri, televizyon eğitim programlarının izleyiciye ulaştırılması, eğitim program türleri, iyi bir televizyon eğitim programının özellikleri ve Açıköğretim Fakültesi hakkında bilgiler verilmiştir. Bu bilgiler ışığında sorun belirtilmiştir. Çalışmada, Açıköğretim Fakültesi uzaktan öğretim uygulamasında kullanılan televizyon eğitim programlarının sahip olması gereken özellikleri ne ölçüde taşıdıkları ve ders kitaplarıyla olan ilişkisi sorun olarak ele alınmıştır. Çalışmanın amacı; Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi yaygın bölümlerinde bir öğretim kaynağı olarak yararlanılan televizyon eğitim programlarını; sunuluş, yapı özellikleri ve ders kitapları ile olan ilişkisi açısından değerlendirmektir. Bu amaçlar doğrultusunda incelenen programlar, yeterli ve geliştirilmesi gereken yönleri ile ortaya konularak, ilgili kişilere ve bundan sonraki yapımlara ışık tutabilecektir. Araştırmanın sonucunda; araştırmaya konu olan programların, sunuluş bakımından birtakım yetersizlikler gösterdikleri, yapı olarak ve kitaplarla olan ilişkilerinin sistemin gerektirdiği özellikler açısından olumlu bulundukları görülmüştür.
Collections
- Tez Koleksiyonu [121]