Ara
Toplam kayıt 19, listelenen: 1-10
Havayolu Sektöründe Yeni Bir İş Modeli: Bağlı Düşük Maliyetli Havayolu (Airline Within Airline) Modeli Ve Anadolujet Örneği Bağlamında Bir Karşılaştırma
(2015)
Bağlı düşük maliyetli havayolu iş modeli, genellikle büyük ve geleneksel havayolu işletmelerinin çeşitli sebeplerle kendilerine bağlı bir düşük maliyetli havayolu kurmasını ifade etmektedir. Söz konusu bu mantıkla kurulan ...
Sağlık İddiası İçeren Gıda Reklamlarının İletişim Etkisinde Sağlık İlginliğinin Rolü1
(2015)
Günümüzde tüketicilerin sağlıklı beslenme ve sağlıklı yaşama olan ilgisinin artmasıyla birlikte pazarlamacılar ürünlerini farklı şekilde konumlandırmaya, gıda firmaları sağlık iddiası olan ürünler sunmaya başlamışlardır. ...
Sosyal Amaca Yönelik Pazarlama Reklamlarının Markaya Yönelik Tutum ve Satınalma Niyetine Etkisi: Anadolu Üniversitesi Öğretim Elemanlarına Yönelik Bir Uygulama
(2014)
Son dönemlerde, toplumsal ihtiyaçların giderek artması ve devletin bu ihtiyaçları tam olarak karşılamasının mümkün olmaması nedeniyle, kurumların sosyal sorunlara duyarlı davranarak sosyal sorumluluk sahibi olmalarının ...
Borsa İstanbul Kurumsal Yönetim Endeksindeki Şirketlerin Web Tabanlı Yatırımcı İlişkileri Yönetimi Etkinliklerinin Borsa İstanbul 100 Endeksindeki Şirketler Arasındaki Konumu
(2017)
Doğru, eksiksiz ve zamanında bilgiye ulaşmanın öneminin arttığı günümüzde işletmeler açısından web tabanlı yatırımcı ilişkileri yönetimi oldukça önemli bir noktaya gelmiştir. Web tabanlı yatırımcı ilişkileri yönetiminin ...
Öyp Araştırma Görevlilerinin Yaşam Doyumlarının İkili Lojistik Regresyon Analizi İle İncelenmesi
(2017)
Bu çalışmada Anadolu Üniversitesi ÖYP araştırma görevlilerinin yaşam doyumlarını etkileyen faktörler ele alınmıştır. Bu amaçla kullanılan akademisyen memnuniyet ölçeğinin boyut indirgemesi açıklayıcı faktör analiziyle ...
Bilmek Mi Sevmek Mi? Bilişsel ve Duygusal Ülke İmajının Ürün İmajı ve Satın Alma Niyetindeki Etkisi Üzerine Kültürler Arası Bir Çalışma
(2017)
Ülke imajı, tüketicilerin satın alma kararlarında referans aldıkları ve marka imajını belirleyici unsurlardan biri olarak gördükleri önemli bir konudur. İlgili literatürde ülke imajının (menşei ülke imajı ya da ürünün ...
Üniversite Öğrencilerinin İleri Finansal Okuryazarlık Düzeylerinin İncelenmesi, Anadolu Üniversitesi Örneği
(2018)
2008 Küresel Finans Krizi bireyin finansal sorumluluklarını artırmıştır. Sorumlulukları yerine getirebilmenin temel koşulu finansal okuryazar olmaktır. Bu çalışmada ise üniversite öğrencilerinin finansal okuryazarlıkta ...
Kamu Açık ve Borçlarının Sürdürülebilirliği: Türkiye Örneği
(2017)
Gelişmekte olan ülkeler grubunda yer alan Türkiye, 2000 yıllarında yaşamış olduğu 2001 krizi ve 2008 küresel krizin etkileri maliye politikasının sürdürülebilirliği açısından olumsuz gelişmeler yaşanmasına neden olmuştur. ...
Borsa İstanbul'daki Türk Futbol Kulüpleri Web Sitelerinin İngiltere'deki Rakipleriyle Yatırımcı İlişkileri Açısından Analizi
(2017)
1980'lerden itibaren finansal serbestleşme ve bilgi teknolojilerindeki gelişim, şirketlerin paydaşlarını bilgilendirme faaliyetlerinin önemi artırmış ve yatırımcı ilişkilerinin profesyonel boyutlara ulaşmasını sağlamıştır. ...
Türkiye Muhasebe Standartlarının Faktoring Muhasebe İşlemlerine Etkileri ve Uygulamada İskontolu Faktoring İşlemlerinin Muhasebeleştirilmesi
(2016)
Günümüzde işletmelerin en önemli sorunlarından birisi likidite sorunudur. İşletmeler likidite darboğazından kurtulmak ve hayatta kalabilmek için alternatif finansman tekniklerinden biri olan faktoringe başvurmaktadır. ...