Research Trends in Graduate Theses Completed between 2010 and 2016 in Turkey in the Field of English Language Teacher Education
Abstract
Araştırmada, Türkiye'de 2010-2016 yılları arasında İngilizce Öğretmenliği alanında öğretmen eğitimine odaklanan lisansüstü tezlerin, Casey'nin öğretmen eğitimi çerçevesine dayalı olarak incelenmesi ve bu alandaki araştırma eğilimlerinin belirlenmesi amaçlamıştır. Araştırmada doküman analizine dayalı nitel araştırma yöntemi kullanılarak bulgulara ulaşılmıştır. Bu kapsamda 2010-2016 yılları arasında tamamlanmış toplam 337 lisansüstü teze Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı Ulusal Tez Merkezinin veri tabanından ulaşılmıştır. Ulaşılan tezler araştırmacılar tarafından oluşturulan betimsel analiz formu kullanılarak, Casey'nin öğretmen eğitimi araştırmaları çerçevesinde, yıllarına, türlerine ve araştırma modellerine göre sınıflandırılmıştır. Araştırma bulguları, ulaşılan tezlerde öğretim performansı ve hizmet öncesi öğretmen eğitimi aşamalarının öğretmen eğitimine hazır olma ve öğretmenliğe hazır olma aşamalarıyla karşılaştırıldığında daha çok odaklanılan öğretmen eğitimi aşamaları olduğunu göstermiştir. Ayrıca incelenen 69 tezde araştırma modelinin belirtilmemiş olması araştırmada ulaşılan diğer bir bulgu olmuştur. Araştırma sonucunda sınırlı sayıda tezde odaklanılarak ihmal edilmiş öğretmen eğitimi aşamalarına yönelik tez çalışmalarının arttırılması ve tezlerde araştırma yöntem bölümlerinin oluşturulmasında daha özenli olunması önerileri sunulmuştur The purpose of the study was to investigate the graduate theses which were conducted in the field of English language teacher education in Turkey between 2010 and 2016 through Casey’s teacher education framework and to identify the research trends in the field. The findings were obtained through document analysis in this qualitative study. 337 graduate theses were accessed through the National Thesis Database of Council of Higher Education. The theses were categorized according to Casey’s teacher education framework, years, types and research models. The findings showed that independent teaching and initial teacher education program were the most focused periods compared to readiness to teacher education and preparedness for teaching periods. The findings also revealed that there was no information about the research model in 69 theses. Finally, some suggestions including increasing the studies focusing on neglected teacher education periods and considering rigor in research designs of further theses were provided
Source
İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi DergisiVolume
18Issue
3URI
http://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TWpjNU1UTTNOdz09https://hdl.handle.net/11421/11050
Collections
- Makale Koleksiyonu [791]
- TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [3512]