Sınıf Öğretmeni Adaylarının Alternatif Ölçme-Değerlendirme Yöntem ve Tekniklerinin Uygulama Okullarında Kullanımına İlişkin Görüşleri
Abstract
Bu araştırmanın amacı, sınıf öğretmeni adaylarının alternatif ölçme-değerlendirme yöntem ve tekniklerinin uygulama okullarında kullanımına ilişkin görüşlerini almaktır. Bu amaçla nitel araştırma yönteminin kullanıldığı bu araştırmada sınıf öğretmeni adaylarının görüşleri açık uçlu sorulara verilen yanıtlar yoluyla toplanan verilere dayalı olarak betimlenmiştir. Bu araştırmada amaçlı örnekleme yöntemlerinden ölçüt örnekleme kullanılmıştır. 2006-2007 öğretim yılında Sınıf Öğretmenliği programında öğrenim görmekte olan son sınıf öğrencileri içerisinden 80 öğretmen adayının gönüllülük esasına göre görüşlerine başvurulmuştur. Ancak eksik doldurulan anketler örneklemin dışına alınmış ve 64 öğretmen adayının verileri analiz edilmiştir. Bu araştırmada, toplam beş adet açık-uçlu sorudan oluşan bir ölçme aracı kullanılarak toplanan veriler, nitel araştırma yöntemlerinde yer alan analiz tekniklerinden betimsel analiz tekniği kullanılarak çözümlenmiştir. Ulaşılan bulgular ışığında, ilköğretim okullarında alternatif ölçme-değerlendirme yöntem ve tekniklerinin kullanılmasında hala birtakım sorunların yaşandığı ortaya çıkmıştır. Araştırmanın sonuçlarına dayanılarak birtakım öneriler getirilmiştir. This study was designed on the basis of the opinion that pre-service teachers can reflect more objectively about to what extent alternative measurement-evaluation methods and techniques can be applied in the classrooms and the problems encountered in this process. In this study, the primary education pre-service teachers' opinions regarding to the use of alternative measurement-evaluation methods and techniques in the practice schools are defined based on their responses to the open-ended questions. One of the purposive sampling methods, criterion sampllng method was used in this study. The data of this study was analyzed through descriptive analysis techniques as one of the qualitative analysis techniques. Consequently, it was found that both traditional and alternative measurement-evaluation methods and techniques are applled to a large extent in the classrooms. Furthermore, it was obtained that there are still problems encountered whiie applying alternative measurement-evaluation methods and techniques in the Primary schools. The pre-service teachers made some suggestions about how to apply alternative measurement-evaluation techniques effectively in the classrooms.
Source
İlköğretim Online (elektronik)Volume
7Issue
3URI
http://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TnpjM05UazU=https://hdl.handle.net/11421/11051
Collections
- Makale Koleksiyonu [791]
- TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [3512]