John Dewey: Okul, Toplum ve Eğitim
Abstract
John Dewey 1859-1952 yılları arasında yaşamış, bir filozof, toplum bilimci ve eğitimcidir. Toplum bilimi ve felsefe bağlamında çok geniş bir yelpazede demokrasi, sosyal psikoloji, ahlak, eğitim, siyaset, mantık, epistemoloji, din, doğa gibi pek çok alanla ilgili görüşler belirtmiştir. Dewey eğitim felsefesinin kuramsal boyutunu oluşturan ve faydacı felsefeye dayanan ilerlemecilik, yeniden kurmacılık ve yapılandırmacılık akımlarını demokrasi ve demokratik ilkelerle birlikte tartışmıştır. Dewey bu akımlara bağlı olarak bir eğitim teorisi oluşturmuş ve bu görüşlerini özellikle eğitim alanında uygulamaya koymuştur. Bu çalışmada eğitim alanında önemli yaklaşımlar öne süren Dewey'nin eğitim felsefesi okul, toplum ve eğitim anlayışı açısından incelenmiş ve günümüzde de güncel olan bu görüşleri arasındaki ilişkilerin ortaya konulması amaçlanmıştır. Bu amaçla okulun rolü, toplumsal liderliği, iş, aile, sosyal ve fiziksel çevre bağlantısı açısından tartışılmıştır. Ayrıca Dewey'nin eğitim anlayışının Türkiye'de oluşturulmuş olan Köy Enstitüleri ile olan ilişkisi incelenmiştir John Dewey was a philosopher, sociologist and educator who lived between 1859 and 1952. He discussed various topics including democracy, social psychology, ethics, education, politics, logic, epistemology, religion and
Source
Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler DergisiIssue
Özel SayıURI
http://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TWpZeE1qRTNOdz09https://hdl.handle.net/11421/11103
Collections
- Makale Koleksiyonu [791]
- TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [3512]