İlköğretim öğrencilerinin resimsel anlatımlarında popüler kültür algısı (Norveç çok kültürlü Fjell ilköğretim okulu örneği)
Abstract
Bu araştırmanın amacı ilköğretim öğrencilerinin resimlerinde ve resimlerine yönelik yazılı anlatımlarına dayalı sanatsal ifadelerinde popüler kültürün etkilerini araştırmaktır. Bu genel amaç kapsamında araştırma öğrencilerin çevrelerine, okul ve evlerindeki günlük yaşamlarına, birbirleri ile olan sosyal etkileşimlerine ve çevrelerindeki ritüellere dayalı olarak popüler kültürden ne boyutta etkilendiklerini resimsel anlatımlarındaki popüler imajlar ve konulara dayalı olarak incelemiştir. Araştırma Norveç-Drammen’deki Fjel Çok Kültürlü İlköğretim Okulu’nda öğrenim görmekte olan 10-13 yaş arasındaki öğrencilerle gerçekleştirilmiştir. Araştırma örneklemini Fjel Çok Kültürlü İlköğretim Okulu’ndaki beş farklı sınıftan 42 Türk öğrenci oluşturmaktadır. Nitel araştırma yöntemiyle desenlenen araştırmanın verileri resimler ve resimlerde anlatılanlara ilişkin yazılı görüşler biçiminde toplanmış, elde edilen bulgular betimsel analiz yoluyla çözümlenip yorumlanmıştır. Araştırma nitel araştırma desenlerinden sanat temelli araştırma (art-based inquiry) deseni kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Araştırma sonucunda; öğrencilerin büyük bir kısmının resimsel anlatımlarında popüler kültürün etkisi altında kaldıkları ve popüler kültür temalarını en favori imajları olarak kullandıkları görülmüştür. This study aims to investigate the influence of popular culture in children’s artistic representations based on pictures and written thoughts on pictures. For this main purpose this study investigated the students’ popular image and subject affected by their daily life in school and at home, social interaction with each other and rituals through popular culture. The study investigated a sampling between 10-13 years-old students in a multicultural primary school in Norway-Drammen. The study sampled from the Turkish students in five different classes at Fjell Multicultural Primary School. Through the research it was asked students to draw their favorite subject and image and answer the questions about their drawings. As a result of the research, it was found that the majority of the students explained their favorite popular image and subject by using popular culture themes, and most of the students’ pictures are affected by popular culture. Great majority of the students used ‘sport’ as popular culture theme, important portion of students used ‘computer technology’ and ‘trade marks’ as popular culture themes in their pictures The rest of the students’ used ‘wearing, TV & computer figure, daily life activity and music’ as popular culture themes in their pictures.
Source
İlköğretim Online (elektronik)Volume
9Issue
3URI
http://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRFek1qZzVPUT09https://hdl.handle.net/11421/11198
Collections
- Makale Koleksiyonu [791]
- TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [3512]