Çocukların Kendilik Değerini Geliştirmede Kendilik Değeri Geliştirme Programı ve Sosyal ve Duygusal Eğitim Programınınetkililiği
Özet
Bu çalışma, ön ergenlik dönemindeki çocukların kendilik değerini geliştirmeye yönelik Kendilik Değerini Geliştirme Programı ve Sosyal ve Duygusal Eğitim Programının etkililiğini ortaya koymayı amaçlayan, 4x3 (4 grup; deney1, deney 2, plasebo, kontrol grubu; 3 ölçüm; ön test, son test, izleme testi) ölçüm modeline dayalı deneysel bir çalışmadır. Araştırmanın denek grubunu, Ankara'da bir ilköğretim okulundaki beşinci sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Her grupta kendilik değeri düşük sekiz kişi ve kendilik değeri yüksek iki kişi olmak üzere toplam 10 öğrenci yer almaktadır. Gruplara ön test, son test ve izleme testi olarak uygulanan Harter'in Çocuklar İçin Kendilik Algısı Profili puanları arasında anlamlı bir fark olup olmadığı Tekrarlı Ölçümler için Varyans Analizi ile sınanmıştır. Analiz sonrasında gruplar arası etkileşimin ve temel etkinin kaynağını bulmak amacıyla Bonferoni Testi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda, Kendilik Değerini Geliştirme Programı ve Sosyal Duygusal Eğitim Programı alan öğrencilerin genel kendilik değeri puanlarının kontrol grubuna göre manidar düzeyde yükseldiği ve bu etkinin uzun süreli olduğu bulgusu elde edilmiştir. Araştırma bulguları, daha önceki benzer alanlarda yapılan araştırma bulgularıyla birlikte tartışılıp yorumlanmıştır. Bu bulgular doğrultusunda geleceğe yönelik olarak araştırmacılara önerilerde bulunulmuştur This research is an experimental study depending on 4 x 3 model (experiment1, experiment2, placebo, control grouped, pre-test, post-test, following test) which aim stop resent the effectiveness of Social and Emotional Education Program and Self-Esteem Enhancement Program aimed at enhancing self-esteem of children in preadolescence period. The study group of the research is selected from 5th grade students of Ankara one Primary School. Statistical analysis are made on data obtained from Harter’s Self-Esteem Profile for Children which applied two months after the application (following test), just after the application (post test) before the application (pre-test) on condition of each group containing 8 low self-esteem students and 2 high self-esteem students. The possibility of a significant difference between The Harter’s Self-Esteem Profile for Children pretest, post-test, and following test. Points obtained from groups are controlled with analysis of variance. For repeated measures. Bonferroni test is utilized for reaching the source of basic affect and interaction among groups. The findings of the research showed that there is a satisfying increase in self-esteem score of students
Kaynak
Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (elektronik)Cilt
16Sayı
62Bağlantı
http://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TWpjMk1qVXdNQT09https://hdl.handle.net/11421/11290
Koleksiyonlar
- Makale Koleksiyonu [791]
- TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [3512]