İlkokul 4. Sınıf Öğrenci ve Öğretmenlerinin Küresel Vatandaşlık Algıları
Abstract
İlkokul 4. sınıf öğrenci ve öğretmenlerinin küresel vatandaşlık algıları ve Sosyal Bilgiler dersinde gerçekleştirilen uygulamaların ortaya çıkartılmasının amaçlandığı bu araştırmada nitel araştırma yaklaşımı benimsenmiştir. Araştırmanın verileri öğretmen ve öğrencilerle yapılan yarı yapılandırılmış görüşme yoluyla toplanmıştır. Araştırma kapsamında 30 ilkokul 4. sınıf öğrencisi ve 15 öğretmenle görüşmeler yapılmıştır. Toplanan veriler tümevarım analizi yoluyla analiz edilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre öğrencilerin dünya vatandaşlığı algıları dünya vatandaşlığına yönelik yaptıkları tanımlar, dünya vatandaşlarının sahip olması gereken özellikler ile dünya ve dünya vatandaşlığına yönelik farkındalıklar olarak ortaya çıkmıştır. Öğrenciler dünya vatandaşlığını tüm insanlar ve farklı topluluklar olarak tanımlamışlardır. Öğretmenlerin küresel vatandaşlığa yönelik algıları küresel vatandaşlığa yönelik yaptığı tanımlar ve küresel vatandaşların sahip olduğu özellikler biçiminde sınıflandırılmıştır. Ayrıca araştırma sonuçlarına göre öğretmenlerin küresel vatandaşlık eğitiminde yaşanan öğretmenden, okulun imkânlarından, programdan kaynaklı sorunlar ve buna yönelik çözüm önerileri ortaya koyulmuştur The aim of the study is to investigate pupils’ perceptions for global citizenship, and their teachers’ utilization of teaching and learning applications and activities that are supposed to have an effect on pupils’ perceptions. The study is a qualitative study. The data was collected through semi-structured interviews from 30 pupils and 15 teachers. The data gathered were analyzed with the inductive analysis method. The results revealed that the students’ perceptions of citizenship were classified as their definitions of citizenship and characteristics of citizenship. In relation to pupils’ perception of global citizenship there categories emerged from the data; their definition of global citizenship, having prerequisite of global citizenship and having awareness of the world and global citizenship. As for the teachers’ perceptions of global citizenship, they were classified as definitions of global citizenship and the characteristics of global citizenship. In addition, the research results also demonstrated that there were problems experienced in relation to the global citizenship education due to the teachers, the school facilities and the curriculum
Source
Turkish Online Journal of Qualitative InquiryVolume
8Issue
2URI
http://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TWpRNU16TTRPQT09https://hdl.handle.net/11421/11300
Collections
- Makale Koleksiyonu [791]
- TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [3512]