İlköğretim matematik öğretmeni adaylarının pedagojik alan bilgisi bağlamında sorgulama becerileri ve öğrenci bilgileri
Abstract
Bu çalışmanın amacı, ilköğretim matematik öğretmeni adaylarının klinik görüşme görevlerini hazırlayabilme, sorgulayabilme ve sorguladıkları öğrencilerin düşüncelerini analiz edebilme ve yorumlayabilme becerilerini belirlemektir. Araştırmanın katılımcıları, İlköğretim Matematik Öğretmenliği 3. sınıfa devam eden 39 öğretmen adayıdır. Çalışmada adayların bir ilköğretim öğrencisi ile gerçekleştirdikleri görüşmelerde kullandıkları sorgulama stratejileri ile adayların bu öğrencilerin matematiksel düşüncelerine ilişkin bilgileri araştırılmıştır. Araştırmanın verileri görüşme dökümleri, klinik görüşme video kayıtları, öğrencilere ilişkin hazırlanan raporlar ve adayların tuttukları günlüklerdir. Veriler nitel olarak analiz edilmiştir. Analiz sonucunda adayların soru hazırlama ve sorgulama becerilerinin ve buna bağlı olarak da öğrenci bilgi edinimlerinin genel olarak yeterli düzeyde olmadığı belirlenmiştir. Ancak bu çalışma sonucunda adayların matematik öğrenimi ve öğretimine ilişkin düşüncelerinde ve inançlarında büyük değişimler olduğu da gözlenmiştir. The aim of this study was to determine preservice primary school mathematics teachers' skills to prepare clinical interview tasks, to question and to analyze and interpret the questioned students' thinking. The study group included 39 preservice teachers studying Primary School Mathematics Teaching in their 3rd year. The study investigated the questioning skills used by the preservice teachers in their interviews with primary school students and their knowledge of these students' mathematical thinking. Data of the study consisted of interview transcripts, video recordings of the clinical interviews, reports prepared about the students and journals kept by the preservice teachers. As a result of the qualitative analysis of data, it was concluded that, in general, the preservice teachers did not have an adequate level of preparing questions and questioning and, therefore, acquisition of knowledge of students. Nevertheless, it was also observed that some major changes occurred in the preservice teachers' thinking and beliefs about mathematics learning and teaching.
Source
Eğitim ve BilimVolume
38Issue
169URI
http://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRRMk5qZzBOQT09https://hdl.handle.net/11421/11302
Collections
- Makale Koleksiyonu [791]
- TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [3512]