The Metaphoric Perception of Teacher Candidates Related ‘Fine Arts Teacher’ Concept
Özet
Bu araştırmanın amacı görsel sanatlar alanındaki öğretmen adaylarının resim-iş öğretmenliği kavramına ilişkin algılarını ortaya koydukları metaforlar ve bu metaforlara ilişkin düşünceleri çerçevesindeki görüşleri aracılığı ile belirlemektir. Bu amaçla araştırma verileri 2014-2015 güz döneminde Anadolu Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü'nde araştırmacı tarafından yürütülen Bilimsel Araştırma Yöntemleri dersi kapsamında 40 öğretmen adayından elde edilmiştir. Araştırma verileri sosyal paylaşım ağları aracılığı ile ve açık uçlu sorulardan anket formları aracılığıyla toplanmıştır. Verilerin analizinde nitel araştırma yöntemlerinden tematik analiz tekniği kullanılmıştır. Öğretmen adaylarının resim-iş öğretmenliği kavramı algılarına ilişkin metaforlar bisiklet kar tanesi, galaksi, kapan, basketbol koçluğu, cesaret, gökkuşağı, özgürlük gibi dikkat çekici birçok tema içermekte ve çok çeşitlilik göstermektedir The purpose of this study is to determine the fine arts education teacher candidates’ perception about concept of teacher through metaphors. This qualitative study applied phenomenology as research method. The research was carried out by participating of 40 teacher candidates at Anadolu University, Faculty of Education, and Department of Fine Arts Education through the Research Methodologies lesson directed by the researcher, in 2014-2015 fall semester. The research data were collected by the social network sharing of the participants and by an open-ended questionnaire. Thematic analysis technique which is a qualitative research method were used to analyze the data. Teacher candidates explained the concept of teacher with much more categorized metaphors such as bicycle snowflake, galaxy, snatch, basketball coaching, courage, rainbow, freedom.
Kaynak
İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi DergisiCilt
18Sayı
1Bağlantı
http://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TWpneU1EQXlNZz09https://hdl.handle.net/11421/11315
Koleksiyonlar
- Makale Koleksiyonu [791]
- TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [3512]