Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKılınç, Barış
dc.contributor.authorKılınç, Pınar Elif
dc.date.accessioned2019-10-18T19:26:20Z
dc.date.available2019-10-18T19:26:20Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.issn1304-3846
dc.identifier.urihttp://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRZM09UVXdNQT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/11457
dc.description.abstractÇocuk bireyler ile yeni medya ya da yeni iletişim teknolojileri arasındaki ilişki nasıl düzenlenebilir? Bu soru ile ilgili tartışmaların oldukça eski bir kabule dayandığı söylenebilir. Teknoloji bir yandan uygarlığın yüz akı olarak övülür, öbür yandan onun felaketi olarak görülür. Bu süregiden tartışmalar içinde bir yerlerde soluklanıp düşünmek, özellikle çocuk bireyler ile yeni medya arasındaki ilişki açısından önemlidir. Bu makalede de çocuk bireyler ile yeni medya arasındaki ilişki, onun kazanımları ve kayıpları açısından tartışılmaktadır. Esasında bu ilişkinin gerçekçi bir biçimde düzenlenebilmesi için yeni iletişim teknolojilerinin olumlu ya da olumsuz etkilerinin tam anlamıyla tespit edilmesi ve özellikle medya okuryazarlığı dersi ile ilgili düzenlemelerin ve uygulamaların gözden geçirilmesi gerektiği düşünülmektedir. Verilerin literatür taraması ile elde edildiği bu makale, nitel, betimleyici ve eleştirel bir yöntemle kaleme alınmıştır.en_US
dc.description.abstractHow can be arranged the relation between new media or new communication technologies with children individuals? It can be told that the discussions related to this question are based on a rather old acceptance. On the one hand technology is praised as a honor of civilization, on the other hand it is seen as a disaster of it. In this ongoing discussions, it is important to think by taking a breather in terms of the relation between new media with children individuals. Also in this article, the relation between new media with children individuals are discussed in terms of its gains and missings. Essentially it is thought that it needs to determine the pozitive and negative impacts of new communication technologies and to review the arrangements and the practices related to medya literacy especially in Turkey so that this relation can be arranged on the level. The article which data was got by literature search was writen with the qualitative, descriptive and critical method.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİletişimen_US
dc.titleYeni medya ortamında çocuk birey: Yeni iletişim teknolojileri ve medya pedagojisinin önemien_US
dc.title.alternativeChildren ındividuals in the new media environment: New communication technologies and media pedagogyen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAkdeniz İletişimen_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesi, Açıköğretim Fakültesien_US
dc.identifier.volume0en_US
dc.identifier.issue22en_US
dc.identifier.startpage9en_US
dc.identifier.endpage23en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster